Gå til innhold

Merklig lyd i motor(b230ft)

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

Har montert b230ft i min volvo.

Men det har dukka opp ein ufin lyd.

Har spurt på 700 serien men er dårøig med respons der, og starte og bli ganske så desperat!

 

Så vist nokon har har ide ka lyden kan komma av så blir eg veldig glad!

 

Og dei som har sett på bilen har tippa at det var ventil tikkig.

Men er ikkje det, for eg har bytta topp og lyden er heilt lik!

 

Er ein link av lyden:

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mistenkelig lik lyd selv for andre gang nå.sist var det ei ventilfjær som røyk å har mistanke om at det er det igjen for alt annet i toppen min er nytt, men at det er samme lyden med annen topp er jo litt underlig da. Hadde ikke turt å kjøre for mye med det uten å finne ut av det.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes mistenksomt ut som rådebank evt kraftig ventilbank. Synes jeg kjente igjen lyden fra min b230a..

 

Er motoren nybygd?

 

Får faen ikkje håpa det er rådebank. Men er jo snart den einaste muligheten. Vist han eg kjøpte motoren av har solgt meg motor med råde bank. Då blir det liv her!

 

Ja motoren er nybygd. Men er ikkje sikker på ka som er gjort med blokka! Har kun kontroll på toppen.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mistenkelig lik lyd selv for andre gang nå.sist var det ei ventilfjær som røyk å har mistanke om at det er det igjen for alt annet i toppen min er nytt, men at det er samme lyden med annen topp er jo litt underlig da. Hadde ikke turt å kjøre for mye med det uten å finne ut av det.

 

Trur ikkje det er ventil fjærene. Dei første toppen som stod på blei jo toralt overhalt. Og då var alt fint.

 

Nei, trur ikkje eg skal kjøra alt for masse.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren ikke er brukt etter bygging, kan du jo være heldig og få av toppen uten å ta knekken på pakninga, og da kan du jo sjekke rådebank. Mens du har toppen av, kan du sjekke om ventilfjæra er der den skal og i en del.

 

Er lyden på et bestemt turtall, eller er den der hele tiden?

Blir den høyere på turtall?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kordan kan du sjå om rådebank når toppen er av?

 

Og lyden blir meir intens på høge turtall.

 

Har jo bytta topp ein gang så den første toppen ligger på gulvet, og alt er som det skal på den! Har sett over alt!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har toppen av, vrir du veiva slik at f.eks stempel 1 er på dødpunktet. Vri veiva litt til, til stemplet er på tur ned igjen. Press med tomlene på stemplet. Klarer du å bevege det nedover er det rådebank..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår