esbandos Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hei. Lurte på hvor mye slakk det kan være i en turbo før den er gåen. Skal det være slakk i en turbo i det hele tatt, eller skal det ikke gå an å bevege akslingen...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 når turboen er ny så er det jo ikke slakk i opplagringen, men det er vanlig at den blir slakk med åra. har selv et par turboer som er ganske slakke men de fungerer enda;) den kan være litt slakk når du beveger akslingen opp og ned, men det skal helst ikke være så mye når du dytter den utover og innover. Hvor mye kan du bevege aklsingen da opp/ned og ut/inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Kan vel bevege den rundt 3mm opp/ned. Inn/ut er det ingenting.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hmm, det var jo litt da. Men så lenge impelleren ikke tar borti veggen på innsia av kompressorhuset så går det greit:) Det du også må tenke på er at akslingen stabiliserer seg litt når du får på oljetrykk så du kan ha litt slakk uten at de gjør noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Men når den blåser olje ut av eksosen da er det bare å bytte. :D Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Inn/ut er det ingenting..Med andre ord er den som ny hvis den ikke bruker olje... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ah.. Takk for svarene.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.