Atlen 245 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hei! Fortsetter på min gamle tråd fra i sommar, for no har problema kome tilbake... Før jul so drog ikkje bilen fra bunn i 1. og 2. gir, det tok litt tid før den kom skikkelig pluss at den ikkje gjekk heilt reint på tomgang. Køyrde ei stund slik, men torsdag 04.01.08 gjekk den veldig dårlig om morgenen (ikkje drag i det heile tatt), men etter å ha køyrt nokre hundre meter begynte den å gå "normalt" igjen so eg kom meg på jobb. Når eg skulle heim frå jobb ville den ikkje gå i det heile teke. Opprinnelig innlegg: Min 92-mod 245 fusker og rykker noe helt forferdelig for tiden. Fikk feilkode 113, 121 og 221 i tillegg til at lambdasondelampa lyste. Tok av minuspolen en stund for å nullstille feilsignal, tok en kjøretur og da var den verre enn noen gang, og nå er det kun feilkode 121 (faulty signal to/from AMM) Vil være sikker på at det faktisk er luftmengdemåler som er kaputt da den koster 2730,- kr. Eller er det noen som har denne billigere? Det er den med bosch nr som slutter på 016 Noen tips til feilsøking? Hva skal motstanden være mellom på de forskjellige polene? Har søkt litt på forumet her men fant ingen tråder som kunne hjelpe meg noe særlig.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 lmm med sluttnummer 016 har de på biltema for 899,- bil-reservedeler-brenselsystem-luftmassemätare-velg bilmerke-volvo-deretter ser du at nr. 2 nedover er 016... Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hva med lambdasensoren din? Prøvd å plugge den ut for å se om den går bedre da? (nød-modus) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Har ikke prøvd å plugge ut lambda nei. Men hvis den bare koster 899,- på biltema stikkker jeg ned dit etter jobb og kjøper en.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Lambdasensor koster 399 på teman, jeg ville prøvd denne først med mindre du er helt sikker på at det er lmm.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Lambdasonden er ny fra biltema :) Kjøpte ny da jeg såg lambdasone-lampa i dashen for første gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ok ja da kan du vel utelukke den :) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Har ikke prøvd å plugge ut lambda nei. Men hvis den bare koster 899,- på biltema stikkker jeg ned dit etter jobb og kjøper en.... Kan jo ikke være sikker på at det er lmm, så det kan jo være lurt å få lånt en for å prøve av noen du kjenner. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Sikker på at det ikke er feil i ledningene til lmm, får feilkode 1-2-1 fant ut i går at min ikke har noe spenning :P Ellers kan du prøve crc air sensor clean, rundt 150,- Mål motstand mellom nr 1(pluss) og 5(minus) skal ligge mellom 2,5 og 4 ohm Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 God morgen! :) To ukers leveringstid på lmm på biltema.... Plugga ut lambda i dag men måtte plugge inn igjen, var ikke drag i det hele tatt, vile ikke over 60 km/t. Målte motstand, men det var ikke utslag mellom noen av pinnene. Tror grunnen til at den kan være defekt er at jeg satte på et billig åpent luftfilter og da kommer det litt mer skitt inn i lmm... Tror ikke noen jeg kjenner har så ny 240, men skal sjekke litt rundt i helgen. Går det å sette inn en vanlig elektronikk-motstand på 2,5-5 ohm for å se om den går bedre da? Hva skal spenningen inn på lmm være? Er det 12V? Kan sjekke om den får spenning inn for å værer sikker på at det ikke er ledningsfeil.... Takk for all hjelp så langt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Når den går på tomgang, merker du forskjell om du tar av kontaken til LMM? hvis den spytter og hoster litt mer så burde den vel funke.. btw: hvor i landet bor du? har en pent brukt LMM liggende siden jeg bytta min (uten at det var den som faktisk var feil) i fjor.. :) Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Den gikk MYE dårligere etter å ha plugget ut lambda. Bor i Bergen for tiden.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampy Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 De -016 LMM'ene bruker å gå for mellom 5-800 kroner brukt. Passer fra 240, 740 og 940 helt opp til -98mod, så det skulle ikke være så vanskelig å få lånt seg en for å prøve. Synd du bor så langt unna, ellers har jeg ett par liggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Ja... Eg trudde eg hadde fått fiksa problemet i sommar, men no har eg problemer igjen... Eg har køyrt nokre tusen km sidan sist då eg skifta LMM og lambda m.m. frå biltema og alt virka som det skulle, men no lyser lambdasonde-lampa igjen og bilen vil ikkje gå lenger. Det starta med at den drog litt dårlig frå lavt turtall ei stund før jul(trykte inn gassen og måtte vente litt før den kom skikkelig på 1. og 2. gir) men i litt fart gikk den omtrent normalt. I går når eg skulle på jobb var det ikkje drag i bilen i det heile tatt og den fuska som berre pokker, men det er nedoverbakke fra der eg bur og etter å ha køyrt nokre hundre meter begynte den å gå meir eller mindre normalt igjen, men med ein del rykking og ujevn gange ved lave turtall/tomgang so eg kom meg på jobb, men no er det bom stopp og den vil ikkje starte. Eg sjekka pluggane og dei var kolsvarte og fuktige av bensin og lambda var kolsvart so det er noko gale med tenningsystemet. Dette er feilokodane eg får no: 1-2-1 Feil på signal fra luftmassemåleren,CHECK ENGINE lampe lyser 2-1-2 Feil signal fra syresensor (Lambdasonde),CHECK ENGINE lampe lyser 3-2-2 LH 2.4 luftmassemålerens rensefunksjon (avbrenning) fungerer ikke. Kan høg lading, feil på hjernen e.l. vere noko som gjer at LMM og lambda går? Eller kan det vere ein anna feil som kan gje dei feilkodane som eg nevnte over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-230f Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Håper du finner ut av dette. Jeg har AKKURAT det samme problemet med min 91 mod, samme f motor. har skiftet lmm en gang før men skal prøve en gang til. nå går den i nødmodus og går greit nok men ikke optimalt og lamda lampa lyser. Har målt lmm og den ga riktig motstand på de pinnene den skulle. Har fått tips om at det kan være en av følerene/sensorene på systemet som kan gjøre det (vibrasjonssensor, tempføler...osv), har skjekket de fleste og ikke funnet noe feil :( lurer på om feilen kan ligge i hjernen.... til bilen altså... ;) Så jeg skal følge med på tråden! skal og gi en lyd om jeg finner ut av min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg