EspenRs Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Kom over en annonsen der det står "Bilen har dog ikke klima, men det gjør bare at den går desto bedre ( klima tar ca 15 % av motoreffekten)." Aldri hørt det før, syns det var litt mye...Stemmer det? Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1544323 Siter 1999 VW Golf GTI Exclusive 2003 Aprilia RS 125 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 15% av effekten? 15hk fra en 100hk motor og 150hk fra en bil med 1000hk? Haha. Riktignok kreves det jo energi for å drive kompressoren, men om det burde regnes i prosent vet jeg nå ikke helt. Effekten som trengs henger nok ikke sammen med motoreffekten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Ring eier og spør om han ikke kan sette på åpent filter før salg, så har du sikkert 30% mer effekt enn originalt? :D :D :D Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 kan ikke si en fast prosent, men at den stjeler 8 - 12 hk er ikke umulig. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzyber Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 er dt uansett , eller om den er "på" ? tenkte på , går bilen min bedre om jeg slår av klima systemet da liksom? Siter [v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 er dt uansett , eller om den er "på" ?tenkte på , går bilen min bedre om jeg slår av klima systemet da liksom? En bil med opptil 110 hk vil merke ganske enkelt når pumpen er på eller ikke. Biler med mere er det vanskelig å merke da de som regel ikke har problemer med å følge norske fartsgrenser i utgangspunktet Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Et klimaanlegg i ok tilstand tar 6-8 HK i det det slår inn, derfor hører man at motoren går litt tyngre på tomgang av og til. Noen biler sliter litt med nykking når AC er på. For den ligger jo ikke inne hele tiden, kobler inn når trykket blir for lavt. Men uansett, de fleste har en WOT bryter, Wide Open Throttle, som sørger for at når gassen er i bunn, så er anlegget utkoblet. Så det blir ikke riktig å si at den stjeler fra toppeffekten Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Et klimaanlegg i ok tilstand tar 6-8 HK i det det slår inn, derfor hører man at motoren går litt tyngre på tomgang av og til. Noen biler sliter litt med nykking når AC er på. For den ligger jo ikke inne hele tiden, kobler inn når trykket blir for lavt. Men uansett, de fleste har en WOT bryter, Wide Open Throttle, som sørger for at når gassen er i bunn, så er anlegget utkoblet. Så det blir ikke riktig å si at den stjeler fra toppeffekten Du må nesten legge til "de fleste nyere" biler har automatisk funksjon. Har kjørt mange som ikke har den funksjonen Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Neppe, jeg merker svært liten forskjell:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenRs Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Ring eier og spør om han ikke kan sette på åpent filter før salg, så har du sikkert 30% mer effekt enn originalt? :D :D :D Kommer sikkert ikke som noen overraskelse, men selger er IKKE en han :win Siter 1999 VW Golf GTI Exclusive 2003 Aprilia RS 125 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Men fordi han ikke har AC så har han jo ikke mer hester av den grunn. Og den stjeler ikke hester når den ikke er på. På søstern sin bil merker jeg når jeg skrur på ACen hvis jeg kjører på høyt gir med lavt turtall, såvidt vel å merke. Det stjeler hester, men ikke merkbart på de aller fleste biler. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg