Sewfox Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Hei! :) Har en Celica '93 T18 med 3S-GE motor på 156hk. Problemet er rett og slett at bilen ikke går så godt som den skal, og dette i høyere fart. Det er ikke noe problem å få "høy fart", men dette tar lang tid. Altså: bilen akselererer veldig dårlig. På lavt turtall akselereren den normalt, men når jeg kommer høyere opp(mot 4000), så dabber den av på en måte.. noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som kan være årsaken? Har fått tips andre steder om at det kan være ACIS som fusker, men vil høre om det kan være andre ting, evt. bekrefte/fortelle om det kan være acis.. Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Hei! :) Har en Celica '93 T18 med 3S-GE motor på 156hk. Problemet er rett og slett at bilen ikke går så godt som den skal, og dette i høyere fart. Det er ikke noe problem å få "høy fart", men dette tar lang tid. Altså: bilen akselererer veldig dårlig. På lavt turtall akselereren den normalt, men når jeg kommer høyere opp(mot 4000), så dabber den av på en måte.. noen som har hatt lignende problemer eller vet hva som kan være årsaken? Har fått tips andre steder om at det kan være ACIS som fusker, men vil høre om det kan være andre ting, evt. bekrefte/fortelle om det kan være acis.. Takker for svar:) har ikke peil men kan være spærre?! Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Sjekk standard ting som fordelerlokk, rotor tennkabler, tennplugger , luftfilter osv... Og etter nyere erfaring så har jeg også vært med på at katalysatoren var såpass ødelagt, at den lå og sperra for eksos.. Tviler, men kan jo alltids være det også hehe... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Som Kenito skriver, sjekk alle standard ting. Det virker som om noe struper motoren. Første jeg ville sjekket er vel bensinfilteret. Deretter katalysator, luftfilter, plugger, rotor, tennkabler og tennplugger. Testet at bilen triller som den skal når den står i fri? Skal riktignok heftig bremsing til for å hindre en bil i å aksellerere, så jeg tror vel egentlig ikke problemet ligger der. Anyways, jeg ville begynt med bensinfilteret. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sewfox Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Skal bytte ut tennplugger, tennledninger, rotor og fordelerlokk! Kommer med oppdatering etter at det er gjort for å fortelle om det gjorde susen eller ikke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg