Olsen_nissan Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Heisann.. Noen som veit hva tollen kommer på? har bestit klær for litt over 3000, fra usa.. Så lurer jeg på hva tollen kommer på. Er det noe som uansett kommer? eller er det bare av og til de legger på det?? Moms er vell 25% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 På toll.no ligger dette eksempelet: Klær, for eksempel skjorte (tollpliktig vare)Pris på skjorte kr 210,- Frakt og forsikring kr 40,- Toll: 10,7 % av kr 250,- (regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 26,75,- Merverdiavgift: 25% av (250,- + 26,75,-) (regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 69,00,- Avgifter totalt (avrundet til hele kroner) kr 96,00,- Dvs, om dem fisker ut pakken din (tar 3000 ink frakt jeg) og krever toll må du ut med: 321 i tollavgift og 750 i mva. Samlet sum på 1071kr. Edit: Fortolling av varerNår du handler en vare som må fortolles, kan du enten fortolle varen selv eller be et firma om å fortolle for deg. 1. Fortolle varen selv: Dette gjør du ved å: • enten benytte Tollvesenet fortollingsløsning på http://www.toll.no.'>http://www.toll.no. Her kan du fortolle varer med verdi mellom 200 og 1000 kroner hvor det ikke kreves særavgift eller spesiell tillatelse for å importere. • eller ved å møte opp hos Tollvesenet der du bor og få hjelp av en tolltjenestemann. Ved å fortolle varen selv slipper du å betale gebyr for selve fortollingen. Firmaet som transporterer varen til deg kan imidlertid belaste deg med et gebyr for forsendelse og lagring av varen. Du kan ikke fortolle varene på http://www.toll.no før du har fått beskjed om at varene er ankommet og du har fått tilsendt et ankomst- gods-, eller referansenummer. 2. Be et firma om å fortolle varen for deg: Firmaet som transporterer og/eller mottar varen i Norge vil ofte også kunne fortolle varen for deg. Du har rett til å velge hvilket firma du vil benytte til forsendelse av varen, og du skal kunne velge om du vil at firmaet skal fortolle varen for deg eller ikke. De fleste firma vil belaste deg med et gebyr (ekspedisjons- eller fortollingsgebyr) for å fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma. Varer med verdi over kr 1000,- På http://www.toll.no kan du ikke fortolle sendinger med vareverdi over kr 1000,-. Disse varene må fortolles enten hos firmaet som transporterer og/eller mottar varen i Norge (speditøren), eller ved oppmøte hos Tollvesenet (se over). NB! Det er ikke tillatt å ta mottatte varer i bruk før de er ferdig fortollet og toll og avgifter er betalt. Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Tollbehandling 200,- :D Spør pent nestegang om de kan sende kvitto på mail og skrive GIFT på pakka! :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 takker ThunderCable.. Ja tenkte på å spørre om de kunne skrive gift på pakka.. Men dreit i det. Da sist gang jeg prøvde(kjøpte felger fra tyskland) så sa de ja, men sto ikke en eneste bokstav på pakka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Men kjøper du oppkrav eller via kort? Jeg har handla klær i England ved flere anldninger og dem har aldri blitt fortolla eller momsa. Siden jeg betaler med kortet vil ikke prisen skrike ut, og da kan dem kun ta meg i en rutineskjekk. Finner dem ut hva det koster da betaler jeg, ellers blir det forenklet tollbehandling på 150kr (?) (En idiotisk avgift. Den innebærer at jeg skal betale for deres stikkprøve der dem ikke fant noe.) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Få de nå hvertfall til å skrive ned verdien på pakka ;) Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Få de nå hvertfall til å skrive ned verdien på pakka ;) Dem jeg handler hos sender ut en mail med dette: Unfortunately I am unable to access any details in regards to prices forindividual countries. We are also unable to reduce the price of the items or mark the parcel as gift as this would be illegal. Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 jeg handler med kort ja.. Men som med felgene, der hadde de lagt "regninga" i bak en plastlapp uten på pakka.. Tullinger!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Har handla masse frå usa. Og nesten alle som eg har kjøpt av har sendt det som gave eller vare prøve. Så har vist vert heldig eg. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimljo Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Samme faen om du skriver gift på pakka. En gavesending kan ikke ha høyere verdi enn 200 kr. for at den skal bli tollfri. Det står i tolltariffens innledende bestemmelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Like og dra opp gamle postar ja! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 fan du ska kjøpe nå da, bukse med ekstra lommer til ekstra urge flasker? du veit at urge kommer på 1.5L i år? ;) det du barkaderer deg opp mot, større lommer? :D Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 haha:P kjeft! xD Nei lenge siden dette! betalt og mottatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Gave er kr 1000 som er grensa som er momsfritt ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg