Gå til innhold

Anbefaling av anlegg til liten bil

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Skal fikse meg anlegg til en liten bil. Type 3 dørs på under 900 kg. Anlegget som sitter der suger rompe og er jævelig jalla bygd med 12'' basskasse som tar all baggasjeplassen og signal kabler og strøm kabler sammen :uhhmmwhat?:

 

Så alt det skal vekk og jeg har da lyst til å gå til innkjøp av et bra frontsett og et par gode 6x9¨ til hatthylla.

 

Et stikkord er at jeg vil ha bra lyd.. et annet er at det ikke skal koste jævelig mye peng. Hva anbefaler dere?

 

Lurer på decade eller etterfølgeren til de.. Vil være mer en god nok erstatning for den sure 12¨ som sto der.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fikse meg anlegg til en liten bil. Type 3 dørs på under 900 kg. Anlegget som sitter der suger rompe og er jævelig jalla bygd med 12'' basskasse som tar all baggasjeplassen og signal kabler og strøm kabler sammen :uhhmmwhat?:

 

Så alt det skal vekk og jeg har da lyst til å gå til innkjøp av et bra frontsett og et par gode 6x9¨ til hatthylla.

 

Et stikkord er at jeg vil ha bra lyd.. et annet er at det ikke skal koste jævelig mye peng. Hva anbefaler dere?

 

Lurer på decade eller etterfølgeren til de.. Vil være mer en god nok erstatning for den sure 12¨ som sto der.

 

Vil du ha konkrete anbefallinger? så må det bli fra min smak, da jeg ikke vet din.

 

Menfrontsett og 1 stk 10" sub i liten lukka kasse, blir mye bedre en 6X9" bak. og selvsagt 1stk 4kanaler til å dra alt.

 

Siden du sier ræva lyd, så anbefaller jeg også bytte av spiller.

 

 

Salgs og leveringsbetingelserReturvilkårPrisendringer

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

PE6006 Peerless Definition 6" komponentsett, pris pr. par NOK 1 598.00 NOK 1 598.00

PE8110 Peerless Resolution 10" bass, 4ohm, pris pr. stk NOK 998.00 NOK 998.00

BF0804 dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker NOK 1 998.00 NOK 1 998.00

BI7510 Sikringsholder for AGU sikring NOK 49.00 NOK 49.00

BI7660 Sikring 60 A NOK 7.50 NOK 7.50

BI7950 Gaffelkabelsko M4-6mm2 (for høyttalerledning), 1par NOK 9.00 NOK 27.00

PL5251 dynaBel Power kabel 25mm2 Sort NOK 49.00 NOK 49.00

PL5250 dynaBel Power kabel 25mm2 Rød NOK 49.00 NOK 294.00

PI1055 Pioneer DEH-P40MP NOK 1 398.00 NOK 1 398.00

PL8020 Tilslutningspanel lite gullbelagt NOK 29.00 NOK 29.00

PL0605 dynaBel stereo signalkabel 5m, par NOK 198.00 NOK 396.00

BI7890 Kabelsko for jordforbindelse NOK 25.00 NOK 25.00

Totalt NOK 6 868.50

 

Dette blir meget vell lydene, med god fin bass.

Kasse kan bygges helt ned mot 18L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræva lyd vil si sprekte høytalere ;-) Takk for tipset. Pioneer spiller har jeg som er ganske ny så det er i boks

 

Ok, pioneer er topp, er det 2 signalutganger?

Om ikke så fins det splittere du kan bruke.

 

Til den 10" jeg nevnte, så har eltek kasse du kan bruke, men syns du den er for stor, så kan du bygge selv en liten 18L

 

men mindre kasse, gir ikke fult så dyp bass.

Men min mening fortsatt dypt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt det skal vekk og jeg har da lyst til å gå til innkjøp av et bra frontsett og et par gode 6x9¨ til hatthylla.

 

Et stikkord er at jeg vil ha bra lyd.. et annet er at det ikke skal koste jævelig mye peng. Hva anbefaler dere?

 

Lurer på decade eller etterfølgeren til de.. Vil være mer en god nok erstatning for den sure 12¨ som sto der.

 

Glem Decade, Hertz HCX 690 spiller mye bedre. Og med HSK 130 eller 165 som frontsett vil du ha et knall oppsett! Og ja, jeg har hørt alle disse høyttalerne.

 

http://www.engenaudio.com har tilbud på HSK-settene nå :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle det noe stort prosjekt altså. Jeg har bare kjøpt meg ny bruksbil og vil få et anlegg som spiller bra. Er ikke for å råne rundt og plukke opp smårips, jeg bygger anlegg for min egen del og ikke de utenfor bilen ;-)

Bilen er foresten en peugeot 106 ralley:flushit:

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår