Gå til innhold

Kjøp av E46, har 316i for lite futt?

Ranger emnet


cokeloop

Anbefalte innlegg

316i har 105 hester.. Den går ikke som en kule akkurat, men har toppfart på 200km oppgitt i papirene da. Og det klarer den. Finnes biler med samme anntall hester som ikke har samme toppfart. Mange BMWer kan virke litt daue fordi de har høy komfort og da merker man ikke noe til fart eller noe før det blinker i fotoboksen.

 

The real driving machine. :)

Golf MK3 1.8L 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

316i har 105 hester.. Den går ikke som en kule akkurat, men har toppfart på 200km oppgitt i papirene da. Og det klarer den. Finnes biler med samme anntall hester som ikke har samme toppfart. Mange BMWer kan virke litt daue fordi de har høy komfort og da merker man ikke noe til fart eller noe før det blinker i fotoboksen.

 

The real driving machine. :)

 

Gikk ikke 200...187 den jeg kjørte i allefall.

99modell.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var noe galt med den. Jeg har klart den i 200 på flat mark. Var sikker på at det var litt til å gå på men men. Klarte 215 i nedover helling.. Men akselerasjonen er ikke noe å skryte av. Det er bare at, få andre biler med samme antall hester holder ut til 200 km/t.

 

BMW 316i (E46)

Pris: 277.000,-

 

Motor:

Slagvolum: 1.895 ccm

Antall syl: 4

Ytelse: 77 kW (105 Hk)

Dreiemoment: 165 Nm v/ 2.500 o.min

Aks. 0 - 100: 12,4 sekunder

Toppfart: 200 kilometer i timen

Forbuk (vår måling): 0,71 liter per mil

Golf MK3 1.8L 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Bmw`en jeg hadde var en e36 318i. Jeg var ikke ute etter en muskel maskin, men jeg syns den var aaaalt for treg. Var nesten flaut å prøve seg på forbikjøring. Kjøpte meg en e36 318i, og jeg merket forskjell med en gang! Biler er jo ikke så klart det samme som en 320 osv, men etter min erfaring så er ikke 318i daukjørt! Den er jo også ganske billig i drift og forsikringen er jo heller ikke så ille!

 

Men uansett hva du velger; lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Bmw`en jeg hadde var en e36 318i. Jeg var ikke ute etter en muskel maskin, men jeg syns den var aaaalt for treg. Var nesten flaut å prøve seg på forbikjøring. Kjøpte meg en e36 318i, og jeg merket forskjell med en gang! Biler er jo ikke så klart det samme som en 320 osv, men etter min erfaring så er ikke 318i daukjørt! Den er jo også ganske billig i drift og forsikringen er jo heller ikke så ille!

 

Men uansett hva du velger; lykke til:)

 

 

Litt skrivefeil her?

Du hadde en e36 318i som gikk dårlig, og så kjøpte du en e36 318ii som gikk mye bere?

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fra post nr 12 og nedover kommer de saklige svarene :D

 

I bilselgerjobben sier jeg at det må prøves. Alle har et eget referansepunkt for hva som er "tilstrekkelig bruksbil".

 

Så en helt annen ting for oss ikke-BMW-huer, på E46 har det først vært 316 1.9 105hk, så 316 1.8 118hk (fom. facelift?) og 318 har vært 2.0 143hk?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra post nr 12 og nedover kommer de saklige svarene :D

 

I bilselgerjobben sier jeg at det må prøves. Alle har et eget referansepunkt for hva som er "tilstrekkelig bruksbil".

 

Så en helt annen ting for oss ikke-BMW-huer, på E46 har det først vært 316 1.9 105hk, så 316 1.8 118hk (fom. facelift?) og 318 har vært 2.0 143hk?

 

 

Pre-facelift E46 316i hadde 1,9 liters motor på 105hk, mens etter faceliften fikk den en 1,8 liter på 115hk.

 

Pre-facelift E46 hadde også en 1,9 liters motor, men denne var på 118hk. Først etter facelift kom den nye 2,0 liters motoren på 143hk.

 

Selv hadde jeg en '02 E46 316i med facelift og den gamle 1,9 liters motoren på 105hk. Har sett at det finnes noen med dette oppsettet også, dog ikke så veldig mange. Var vel med overgangen til '03-modellene at 1,8 literen kom i 316i, uten at jeg skal si det for sikkert.

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre-facelift E46 316i hadde 1,9 liters motor på 105hk, mens etter faceliften fikk den en 1,8 liter på 115hk.

 

Pre-facelift E46 hadde også en 1,9 liters motor, men denne var på 118hk. Først etter facelift kom den nye 2,0 liters motoren på 143hk.

 

 

Jeg har ikke nye e46 facelift og har 2.0 liter på 143 hk..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår