Gå til innhold

Tåler felgen mer, hvis profilen er litt større?

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3,5 BAR? Mulig jeg ikke fikk det med meg, men på hvilken type dekk? Pr dags dato har jeg på 235 R18 35 og kjører med 2,5 foran og 2,4 bak. En bar til på toppen der ville minsket kontakt flaten på dekket helt klart.

 

Står gjerne en lapp i døråpningen eller bensinlokket der dekktrykk, dimensjon etc er oppgitt. 3,5 hørtes sykt mye ut!

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kjørt på 3,5bar, og har ikke merket noe til skeivslitasje på noen av mine biler. Jeg kjører mye stavanger-oslo nå over fjellet og jeg vil slippe å bremse ned for hver eneste hump o.l.

 

På hvilken felg dekktype? 3,5 bar er mye. I bilen min står det feks at jeg skal ha 2,6bar fullastet!!! Det med R18 40

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siden av dekket står det hvor mye det tåler. Med liten skrift...

 

Merkbar forskjell spes på høy profil f.eks 165/13 fra 40 til 50 pund. Bruker mindreog går bedre. Men et bra lavprofildekk har så harde og sterke kanter at men nesten ikke merker forskjell

 

Har fått bulk i felgen en gang og da gikk jeg på med en slager og retta den ut igjen... :) funka fint som snus og har brukt den i et år snart... ble litt hammermerker men det var på innsiden så det syntes ikke. Mulig felga er myke (Wolfrace 17")

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på min bmw 525, dekkdim 235-40-18, bbs rx 8,5" felger. Er crappy dekk på den, falken tror jeg, men de skal byttes ut asap.

 

På min forrige bil audi s2 kjørte jeg med 3,3bar foran og 3,2bak, dekka var de dyreste kumho dekka.

 

Aldri hatt noe problemer med dette, kjører noe mindre trykk i dekka hvis jeg har på 17" ca 3bar

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gjøre en ting helt klart her siden jeg ser det er flere som bemerker at jeg kjører med 60psi. Jeg har en bil som veier nesten 2 tonn og kjører 19" lav profil. Se på dekket deres. Det SKAL stå på dekk siden (i liten skrift) hva dekket tåler. Mine står MAX 50psi og jeg kjører 60. Men hvis du/dere har ett dekk som er merket max 35 er det IKKE å annbefale å fylle opp med 60 psi da luften utvidder seg når dekket blir varmt å i værste fall kan hele dekket sprenge.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gjøre en ting helt klart her siden jeg ser det er flere som bemerker at jeg kjører med 60psi. Jeg har en bil som veier nesten 2 tonn og kjører 19" lav profil. Se på dekket deres. Det SKAL stå på dekk siden (i liten skrift) hva dekket tåler. Mine står MAX 50psi og jeg kjører 60. Men hvis du/dere har ett dekk som er merket max 35 er det IKKE å annbefale å fylle opp med 60 psi da luften utvidder seg når dekket blir varmt å i værste fall kan hele dekket sprenge.

 

Finner du makstrykket ved å se på profilen på dekkene mine, så får du felgene samt bilen.

 

Jeg har gått over hele dekket, ene siden samt den andre. Og nei det står ikke!

 

Men jeg klarte å treffe et svært hull, gikk ut av bilen og, oj ingen bulker på felgen. :D Ble litt happy for å si det mildt. Kommer alltid til å kjøre med 50 psi eller 3,5 bar fra nå av. ALLTID! De andre felgene jeg hadde fikk bulker med et mye mindre sammenstøt ennn det jeg opplevde tidligere i dag.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Bra det da. Trodde produsentene var pålagt å merke dekket med max trykk jeg. Hvis du ikke har kjøpt noe import maid i skogen bak hytta i tailand da. Alle kjente dekk merker som er dot merket mener jeg hvertfall har lov om merking. Men uansett bra du har funnet ut at det funker da.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår