Gå til innhold

Audi og rust

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Så en Audi 80 her om dagen. Var den nye typen ( etter 87 ) som er galvanisert. Men denne hadde masse rust, og det er den første audien jeg har sett av denne typen med rust.

Hele kanalen bortover var rimelig røten, og forskjermen var også sliten. Synes det så ut som om bakskjermen var godt på vei også.

 

Sett at bilen er kollisjonskadet :

Kan man ha byttet kanaler og skjermer langs hele siden uten å ha rustbeskyttet de nye delene? Eller er det mer sannsynlig at bilen ville blitt hogd istedenfor å bytte hele siden på bilen?

 

Noen som har en idè om hva som egentlig har skjedd med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på at bilen er kollisjonsskadet, og så reparert med "piratdeler" som ikke er galvanisert sånn som hele bilen er originalt. Da ender det ofte slik.

 

Når bilen er helgalvanisert skal det *utrolig* mye til før det blir noe annet enn overflaterust noe sted hvis det ikke har vært noen gamle kollisjonsskader med mangelfull reparasjon..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Gjetter på at bilen er kollisjonsskadet, og så reparert med "piratdeler" som ikke er galvanisert sånn som hele bilen er originalt. Da ender det ofte slik.

 

 

 

Det var et ganske rart syn - er ikke hver dag man ser en 80 som ser så sliten ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Gjetter på at bilen er kollisjonsskadet, og så reparert med "piratdeler" som ikke er galvanisert sånn som hele bilen er originalt. Da ender det ofte slik.

 

Jeg tipper det samme. På biler med uorginale deler så ser du virkelig forskjell fra uorginale til orginale deler. De uorginale ruster ofte etter 2-3 år så jeg ville heller investert i å kjøpt nye deler orginale deler, et annet minus med uorginale deler er at de ofte ikke passer rett på der de skal og ofte må tilpasses før de kan settes på. Er jo noen "uorginale fabrikannter" som kjøper opp maskinene til de orginale merkefabrikkantene når de bytter de ut, men burde riktignok være en grunn til at de bytter de ut også.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

 

Jeg tipper det samme. På biler med uorginale deler så ser du virkelig forskjell fra uorginale til orginale deler. De uorginale ruster ofte etter 2-3 år så jeg ville heller investert i å kjøpt nye deler orginale deler, et annet minus med uorginale deler er at de ofte ikke passer rett på der de skal og ofte må tilpasses før de kan settes på. Er jo noen "uorginale fabrikannter" som kjøper opp maskinene til de orginale merkefabrikkantene når de bytter de ut, men burde riktignok være en grunn til at de bytter de ut også.

 

Det som er litt morsomt med tanke på hva du skriver er at de såkalte piratdelene ofte er produsert med nøyaktig de samme maskinene som originaldelene.. på samme dag.

Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig..

 

Du må lenger ut på landet hvis du skal ha meg til å tro på at Veng deler er det samme som original....

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Det som er litt morsomt med tanke på hva du skriver er at de såkalte piratdelene ofte er produsert med nøyaktig de samme maskinene som originaldelene.. på samme dag.

Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig..

 

Snakker vi om det samme?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår