Gå til innhold

Vectra B 1.8 VS. 2.0

Ranger emnet

lowpaz

Anbefalte innlegg

Ok, ja får prøve når eg komme meg hjem. Håndbrekket på bilen min er ekstremt dårlig egentlig... Har ikke lagt merke til noe unormal varme fra bremsene heller da...

et håndbrekk som henger begynner i det små og deretter blir det dårligere og dårligere. helt til håndbrekket nesten ikke virker..

sjekk håndbrekk wirene også da i samme slengen og se om de er begynt å flise seg.. (da er det bare til å bytte de.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hørte da jeg kjøpte Vectra B var at 1,6 var alt for lat. 1,8 gikk greit å at 2,0 var plaga med endel feil... 1,8 var liksom den "riktige" å gå for. Har riktignok solgt den nu men han som kjøpte den fikk akkurat nesten 9000,- i fartsbot med den så den går jo framover fremdeles...

:D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt noe problemer med min 2.0... Og den har vært i mitt eie i over 3,5 år...

Men kjenner noen som har hatt MYE problemer med 1.6.

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1,6 16v i vectraen min. De eneste feila jeg har hatt er en ventil som måtte byttes (eksos retur ventil), og tikkelyd i motoren.. som da skyltes for lite olje. Ellers går den og starter hver dag :) Kunne nok ha hatt litt mer å gitt på med til tider ja.. men virker som den motoren ikke er av de lateste 1,6 literne heller. :)

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs litt på hva man er vant med å kjøre tror jeg.

jeg synes feks at min 2.0 går som en dass.

Har sikkert litt med at jeg har kjørt litt skyline og 400++hk supra i sommer. Og da blir det jo nedtur å kjøre en 140hk opel... he he

Når det gjelder problemer med de forskjellige utgavne tror jeg det kommer ann på hvordan bilen er behandlet...

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Carzone Vectra sier, behandling av utstyr er meget relativt til hvordan ytelsen er etter mange år på veien. Min bil går bra, den har ikke blitt kjørt av gamlinger og heller ikke blitt kjørt ihjel av ungdom (før nå xD neida ^^). Men saken er, kjører du alene holder 1.6 16v, har du fler i bilen så er det maks treigt... Kjøp det største du får tak i, fordi du vil en eller annen gang modde den og er litt mer snasent å "pimpe" en 2.0l enn en 1.6l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider