Gå til innhold

Muggolfen - et sommerprosjekt

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

Sleng ut noen bilder |Massern|, så får vi sjekke aktualiteten! Det aller beste hadde jo vore å få tak i det blåe tekstilinteriøret som hører til i bilen, men det eksisterer vel ikkje tekstilseter uten hol i lenger så.. :/

 

Ja, den ser jo temmelig pen ut på annonsebildet feks :) Ved hvilken anledning blei girkassa bytta da? Havari eller? Og veit du noe om motoren? Det var et ganske friskt drag i den med en gang han fikk den, men så skjedde det etelleranna med den..?

Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde den gamle kassa låst seg, den gikk hvertfall ikke framover. Hu jenta kjøpte kassa fra en delebil jeg hadde, mener den hadde gått 180 000 da jeg ribba delebilen, så kassa bør være bra:) motoren vet jeg lite om egentlig, trur ikke hu hadde noe særlig problemer med den hvertfall.. Vi hadde like biler samtidig husker jeg, bare at jeg hadde stoffinteriør i recaro.. fin bil hvertfall:)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng ut noen bilder |Massern|, så får vi sjekke aktualiteten! Det aller beste hadde jo vore å få tak i det blåe tekstilinteriøret som hører til i bilen, men det eksisterer vel ikkje tekstilseter uten hol i lenger så.. :/

Bilder skal bli. Skal få tatt noen nye i de nærmeste dagene, sånn at du får sett der det har gått opp i sømmen:)

S4300220-2.jpg

 

S4300219-2.jpg

 

S4300225.jpg

 

S4300221-2.jpg

Massern der har du jo ett sjeldent interiør,Tviler på at det finnes noen skinnseter som er like mye slitt som det der:-)

Nei, faktisk noe av det verste jeg har sett av skinnstoler, eller stoler generelt på Golf 2. Rart at det går an å slite det ut såpass, egentlig:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De såg jo noelunde ut dessa der, akkurat olja de inn eller? :) Såg en kar som solgte det riktige interiøret på vacn-forumet, sugen på det du og |Massern|? Det var jo riktignok med dørsider også men..

 

Greitt å vite sånt Mr. Gti, fint med litt historie.. Motoren virker problemfri nok, hvis en ser vekk fra ei svak tikking. Det er jo en 107hesters, men den gikk tilsynelatande bedre enn det når den gikk skikkelig.

 

Har komt fram til at frontrutepakningen lekker. Veit ikkje helt kor, kan vere hele passasjersiden. Vurderer å bare gå dra over hele pakningen med en våtromssilikon eller lignande.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stygge, nei, selv om det er et par dårlige sømmer. På de to øverste og det nederste bildet hadde jeg akkurat brukt skinnrens, ja:) Ble blankt og fint igen da.

 

Hvis du mener det Edition One interiøret, så hadde jeg lyst på det ei lita stund, men ble til at jeg beholder sort skinn, selv om jeg i utgangspunktet ville kjøpe det beige skinninteriøret som var til salgs der. Men det rakk jeg da altså ikke:(

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf2elsker'n, du har dørtrekk i skinn altså?

 

|Massern|, var det eg tenkte på ja, men nå finner eg ikkje annonsen i forumet lenger? Skinninteriøret var til Audi, right?

 

ultimateVW, det er bakre tårn ja. Det ser for meg ut som rusten kommer utanifra, altså inni hjulbua. Ser for meg at hvis det ruster helt rundt står bilen i fare for å dette ned på det hjulet liksom. Anslår at det ca er 1/3 rust rundt.

 

Lite action og mye dilling om dagane. Prøver å lufte ut den mygla lukta i bilen, men den forsvinner liksom ikkje, skjønner ikkje helt kor den kommer fra. Vurderte å ta ned taket idag, men når eg såg opplegget ved takluka lot eg vere. Utrulig kor sprøtt taket er blitt på dessa åra, tåler ingenting før pappen sprekker. Får prøve å vaske det sånn det står.

Har igrunn mine tvil på å få vekk soppmerkene; da belteputene har vore gjennom vaskemaskin uten at soppringane forsvann :/

 

Uansett blir det litt smådilling, har smørt opp dårhåndtak og låsemekanisme, vindusheis og føringer, fjerna sjukt montert ekstra bremselys, samt vaska luftfilter.

 

Har også renska en tennplugg og holet dens for rusk og drit, den har tydeligvis ikkje vore godt nok tilskrudd. Var det var støv og sand på begge sider av låseskiva/ringen til tennpluggen. Håper for meg sjøl at det skal hjelpe noe på draget :)

 

Elles er det opprydding av ledninger fra gamle installasjoner og moro. Nå er det bare ny tilførsel til cdspiller rett fra batteriet og en ledning fra starteren og opp til tenninga som er de resterande "fremmede" forbindelane som går gjennom torpedoveggen.

La merke til litt ymse skøytehylser og anna når tenningslåsen blei bytta. En litt spesiell feature på bilen som den står nå er at med tenning av slår varmetrådane i bakruta seg på ved betjening av blinklyshendelen, også et anna relè som legger inn. Cdspiller var kobla med styrestrømmen inn på varmetrådbryteren, så denne slo seg også på :)

 

Noen som har en oversikt over ka de forskjellige relè er til? Står montert 3 stykker av relè nr 18, noe eg tykte var litt merkelig.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår