Gå til innhold

Min A4 1.8 Turbo Quattro Sport, VRAK

Ranger emnet


fastolsen

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg endelig anskaffet meg gliset, en audi a4. Er helt audi frelst og begynner i læra som bilmekaniker på Erik Arnesen Audi til uka, så nå kan ikke ting bli så mye bedre:)

 

over til bilen;

1998 modell sedan, med Rs6 felger og mye steinsprut i front som skal lakkeres opp snarest:) Hvite blinkers i forskjerm kommer også innen de nærmeste dagene. Monterte åpent filter i dag, og hei hvor morsom lyd det ble, men er dette tilbakeslaget bra for turbo?. Den er chippet så turbosusen er morsom:) Målte trykket til 1,4 peak i sta.. er ikke dette i grenseland på hva snurra orker egentlig? legger seg på 1,2 ca før den detter ned til 1bar på 5000rpm.

 

Det neste som kommer er ny olje, og simons kat back anlegg..

 

Bilder: (mobil foreløpig)

 

21062007230.jpg

 

21062007231.jpg

 

21062007232.jpg

 

21062007234.jpg

 

Kommer mer snart:)

 

NYE BILDER:

 

10072007352-1.jpg

 

10072007354.jpg

 

10072007353.jpg

 

10072007350.jpg

 

10072007351.jpg

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Monterte åpent filter i dag, og hei hvor morsom lyd det ble, men er dette tilbakeslaget bra for turbo?. Den er chippet så turbosusen er morsom:) Målte trykket til 1,4 peak i sta.. er ikke dette i grenseland på hva snurra orker egentlig? legger seg på 1,2 ca før den detter ned til 1bar på 5000rpm.

 

Grattis med bil :-)

 

Veit ikke helt hva du mener med tilbakeslag men?

Hvis du kun har orginalt resirkventil, eller eventuelt enn oppgradert en i tillegg til det nye luftfilteret ditt så er ikke dette noe motoren tar mer eller mindre skade av.

 

Eneste forskjellen er at når du har ett åpent filter, hører du når resirkventilen slipper lufta tilbake i luftfilteret.

 

Om du derimot kjører UTEN resirk-, eller dumpventil i hele tatt, vil du få en sånn du-tu-tu-tu-lyd, og dette er absolutt ikke bra for turboen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, gleder meg som faen til å begynne å skru på de beste bilene:) Audi <3..

 

I dag har jeg lagt opp slange til turbotrykksmåler, trakk den igjennom innerskjerm, inn igjen bak styrestaget, og ut ved pedalsettet. Mangler bare å lage en fin brakett som erstatter luft uttaket til venstre for rattet.. Driver også å prøver å få mest mulig kald luft til filteret, tenkte å trekke ett 80mm flexi rør fra fangeren nede og opp til filteret. Luft er gratis så vi tar det vi kan få.

 

22062007238.jpg

 

 

Tre-interiøret skal enten byttes ut, eller lakkeres. skal sjekke pris på nye lister på mandag når jeg begynner å jobbe..

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hvertfall GT28RS er MER en nok for meg, men dette er nok litt frem i tid, når den originale tar kvelden:P Syns det er kjedelig at den originale mister trykket såpass fort da..

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår