Gå til innhold

oppkobling fra forsterker til cd-spiller

Ranger emnet


greger1987

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg montert basser. men fikk ingen lyd. koblet opp batteriet riktig, jordinga riktig, signalkabel og lydkabel. men skjønner ikke en dritt.

 

Hva kan være feilen?

 

Det lyste ikke grønt på batteri greia på forsterkern når tenninga stod på. er litt sånn vell lost med det her nå. håper noen inderlig har et svar

 

 

Takker for svar

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer den tynne kabelen jeg fikk med.

 

Men hvordan gjør jeg det? setter det opp og hvordan finner jeg det? hvor skal den kabelen inn på forsterkeren?

 

Den skal inn på remote på forsterkeren (sitter som regel like ved strømtilkoblingene)

Må jo også kobles til remote på spilleren din. (blå?hvit?-kabel)husker ikke helt fargen på den her nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, og den skal inn på rem på forsterkeren?

 

Det her er som første dag med matte og man skjønner ingenting.

Men takker for svar.

 

koble inn på kjørelys. hmm. fikk meg litt ut av spor her men.

 

Det er en tynnkabel som skal brukes regner jeg med. Finner ut.

 

Sorry dumme spørsmål. Men bedre og spørre en og drite seg ut

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle hatt det kobla på baklysene, måtte de selvfølgelig stått på når du prøvde om det funka. Skal virke det asså, men da må du som sagt ha på lysene, og det er tungvindt. Trekk kabel fra spiller som de andre forklarer og koble den på forsterkeren din:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle hatt det kobla på baklysene, måtte de selvfølgelig stått på når du prøvde om det funka. Skal virke det asså, men da må du som sagt ha på lysene, og det er tungvindt. Trekk kabel fra spiller som de andre forklarer og koble den på forsterkeren din:)

 

Er det tungvidt å vri på en bryter for lys i stede for tenning? Er veldig lettvint å trekke en kabel fra head unit å helt til bagasje rommet,ikke enklere å ta + fra et lys nei =P

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, og den skal inn på rem på forsterkeren?

 

Det her er som første dag med matte og man skjønner ingenting.

Men takker for svar.

 

koble inn på kjørelys. hmm. fikk meg litt ut av spor her men.

 

Det er en tynnkabel som skal brukes regner jeg med. Finner ut.

 

Sorry dumme spørsmål. Men bedre og spørre en og drite seg ut

 

Ikke meninga å få deg ut av spor,bare åpne for flere muligheter.

Oplegget er enkelt,du tar + som går på ett av lysa dine baki,kutter den,skøyter den sammen med en ekstra ledning.Den løse ledningen du da får kobler du inn på REMOTE på ampen din.Da vil forsterkeren skru seg på når du starter bilen/skrur på lys.

Og med dette slipper du å trekke remote fra spilleren å bak til ampen,men det er jo mere "riktig" å gjøre det da.

 

Nå vet du vertfall av flere muligheter =)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår