_Sjakalen Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Litt rotete tittel, men skal prøve å forklare. Det hele er nemlig enkelt: Jeg skal montere et 2,5" turboeksosrør på en B23e. Problemet mitt oppstår når jeg skal montere eksosanlegget til min originale eksosmanifold. Jeg kan sveise og mekke, slik at det passer, ved å kappa av et originalanlegg og skru på turboanlegget, men jeg synes det høres utrolig jalla ut i første omgang.. Noen som har noen tips/råd å gi meg hva jeg skal gjøre? Jeg må bruke original eksosmanifold,så da er spørsmålet hvordan jeg skal sette sammen de 2 delene.. Noen som har forslag? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Hva med å bruke orginale fremre rør, og sveise på en overgang til 2,5"? Ellers er det å anbefale å bruke ekstraktor grenrør i stedet for orginal manifoil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Stikkord: Eksosovergang 2" - 2,5" Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 er det originale røret 2", eller er det mindre? må bruke original manifold, siden det er Volvo Original... Regelen som kom er følgende: EKSOSANLEGG. Eksosanlegg av valgfritt fabrikat. Maks 2,5" for biler uten katalysator og maks 3" for biler med katalysator og produsert for biltypen. Det vil si at har du en 240 skal anlegget være produsert for 240. Har du 740 skal anlegget være produsert for 740, og tilsvarende for 940. Eksosmanifoil må være bilens originale. Er bilen levert fra fabrikken med katalysator skal bilen fortsatt ha katalysator. Volvos originale katalysator eller FIA-godkjent racekatalysator. Biler som originalt ikke er levert med katalysator behøver fortsatt ikke katalysator. Eksosanlegget skal monteres i bilens originale fester. prata med en som bygger litt rallybiler, han anbefalte org. rør som starter som 2, (hvor stort er dette) til de går sammen til 1 rør for så å kone utover til 2,5" da får jeg det optimale ut av eksosanlegget.. Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Da bruker du ett orginalt fremre rør som går fra to ca1,5" til ett 2", og en overgang ifra 2 til 2,5" under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Skjønner, det er kanskje det letteste. Bestilte nytt fremre rør idag på Mekonomen, type sportsrør, veit ikke om det har noe for seg, men bestilte nytt. tror det gikk ut til 2,5". Noe annet jeg kan gjøre med et 2,5" turboeksosrør for å få mest mulig effekt? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Sette på rett rør ut bak, ikke det klassiske S-røret 240 serien har orginal. Ellers er det vel veldig marginet hvor mye man kan øke effekten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 du får jo kjøpt over ganga, fra 2" til 2,5" bilxtra har slikt.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Var på Mekonomen idag og henta rør og overgang. Får nye eksosmuttere og pakning på mandag, og røret ut fra bakre potta på tirsdag. så da blir det "nytt" effektanlegg ferdig montert til uka:D Takker for svar og hjelp! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.