Gå til innhold

Bygge om 2,5" til "vanlig" eksos

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Litt rotete tittel, men skal prøve å forklare. Det hele er nemlig enkelt:

Jeg skal montere et 2,5" turboeksosrør på en B23e. Problemet mitt oppstår når jeg skal montere eksosanlegget til min originale eksosmanifold.

Jeg kan sveise og mekke, slik at det passer, ved å kappa av et originalanlegg og skru på turboanlegget, men jeg synes det høres utrolig jalla ut i første omgang.. Noen som har noen tips/råd å gi meg hva jeg skal gjøre? Jeg må bruke original eksosmanifold,så da er spørsmålet hvordan jeg skal sette sammen de 2 delene.. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det originale røret 2", eller er det mindre? må bruke original manifold, siden det er Volvo Original...

Regelen som kom er følgende:

EKSOSANLEGG.

Eksosanlegg av valgfritt fabrikat. Maks 2,5" for biler uten katalysator og maks 3" for biler med katalysator og produsert for biltypen.

Det vil si at har du en 240 skal anlegget være produsert for 240. Har du 740 skal anlegget være produsert for 740, og tilsvarende for 940.

Eksosmanifoil må være bilens originale.

Er bilen levert fra fabrikken med katalysator skal bilen fortsatt ha katalysator. Volvos originale katalysator eller FIA-godkjent racekatalysator.

Biler som originalt ikke er levert med katalysator behøver fortsatt ikke katalysator.

Eksosanlegget skal monteres i bilens originale fester.

prata med en som bygger litt rallybiler, han anbefalte org. rør som starter som 2, (hvor stort er dette) til de går sammen til 1 rør for så å kone utover til 2,5" da får jeg det optimale ut av eksosanlegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, det er kanskje det letteste. Bestilte nytt fremre rør idag på Mekonomen, type sportsrør, veit ikke om det har noe for seg, men bestilte nytt. tror det gikk ut til 2,5". Noe annet jeg kan gjøre med et 2,5" turboeksosrør for å få mest mulig effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Mekonomen idag og henta rør og overgang. Får nye eksosmuttere og pakning på mandag, og røret ut fra bakre potta på tirsdag. så da blir det "nytt" effektanlegg ferdig montert til uka:D Takker for svar og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider