Gå til innhold

Grunn til ventil tikking

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nææh...da skal heller motoren høres ut som en gressklipper... gå ujavnt, nykke helt jævelig, og rett og slett høres veldig gressklipper-aktig ut..hehe:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og stilla litt på registert i dag.

Men når eg tok og stilte det "feil" så starta motoren og gå på tomgang(den har ikkje funka på tomgang før) og den tikke lyden blei litt mindre.

Så er jo kanskje eit lite håp om at registertet er heilt feil!

 

Men det eg lure på. På det hjulet på veiva er det jo eit pungt der vifte reima skal sitta. Skal det pungtet stå på 0 grader på det register dekselet.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og stilla litt på registert i dag.

Men når eg tok og stilte det "feil" så starta motoren og gå på tomgang(den har ikkje funka på tomgang før) og den tikke lyden blei litt mindre.

Så er jo kanskje eit lite håp om at registertet er heilt feil!

 

Men det eg lure på. På det hjulet på veiva er det jo eit pungt der vifte reima skal sitta. Skal det pungtet stå på 0 grader på det register dekselet.

 

jupp, skal stå på 0... Men det må være med stempel 1 på topp! (altså, det stempelet nærmest grillen) for du kan fint klare å sette det på 180 Grader feil :)

Stempel nummer 4 går jo helt "paralelt" med stempel 1, bare at når 1'ern er i Kompresjons-slaget, er 4'eren i Eksos-slaget... altså 180 grader etter.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenninga var ikkje 180 grader feil.

 

Lure på om det kan skjørtebank eg. Kordan blir lyden av det?

 

høres ut som...hmm...noe er løst under bilen din, turtallsavhengi.. gjerne i det du gasser litt. Blir borte på varm motor...som regel hvertfal. Blir hvertfal borte hos meg, men du skal ikke høre det så lett fra "motoren" men inni selve kupê'en er det mye lettere å høre det.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Iveco diesel motor som fikk "ventil" tikke lyd pga lite olje i går. Skal ha med en ekspert å skru på den til lørdagen. Etter hva jeg har hørt er motoren likt bygd opp som f.eks Volvo motorer. Kan gi beskjed om hva feilen er når vi har fått sett på den. Kunne høres lignende ut bortsett fra i en litt annen dimensjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Iveco diesel motor som fikk "ventil" tikke lyd pga lite olje i går. Skal ha med en ekspert å skru på den til lørdagen. Etter hva jeg har hørt er motoren likt bygd opp som f.eks Volvo motorer. Kan gi beskjed om hva feilen er når vi har fått sett på den. Kunne høres lignende ut bortsett fra i en litt annen dimensjon :)

 

Kjempe greier!!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen feil på kammen, shimsene eller skålene. Tok allikevel å byttet alt over bortsett fra shimsene fra en annen motor. Tikke lyden ble ikke noe bedre, så må feilsøke videre. Skal gi deg beskjed om jeg finner ut hva som er galt.

 

På min motor er lyden omtrent ikke der når motoren er kald, men kommer når den blir varm. Er det noen forskjell om din motor er kald eller varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår