phax. Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Henta min nye 99.mod golf på fredag, søndag havarerte girkassa (tror jeg) angry2 Begynte sånn smått med at bilen lagde litt unormale lyder på, hylte og styrte. Plutselig hopper den ut av gir mens jeg kjører og speedometeret faller på null. Voldsomme skrape lyder på lave gir og rimelig vrien å få inn i gir generellt sett. Luktet svidd clutch når jeg fikk stanset. Sjekket litt priser på girkasse og nytt ble det jo straks dyrt.. Fikk også høre at det var liten vits og bytte til brukt kasse ettersom dette er et problem med disse bilene og da ville den mest sannsynlig ryke igjen etter kort tid. Norsk bildelsenter kunne levere ny og forsterka (?) kasse til litt over 20lappen inkl arbeid. Har jeg noen andre alternativer egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMJ Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 tror det er like greit å kjøpe en brukt overhalt kasse... tuningspesialtisten på Flisa skulle ha rundt 8500 inkl. jobb tror jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Ok, takker for svar. Det var jo uten tvil en mer overkommelig pris hvertfall. Noen som vet om hvor jeg kan få gjort dette i nærhetene av strømmen? Par timers kjøring til Flisa så litt upraktisk. Nyflytta her nede så aner ikke hvor jeg skal sjekke! :P Evt, hvor kan jeg skaffe brukt overhalt kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Hvor langt har bilen din gått? Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 90.600km ca, så skulle jo tro at kassa holdt litt lengre.. Vanskelig og finne noe brukt uten for mange kilometer på baken. Lite vits å sette inn ei kasse som har gått 180.000km tenker jeg.. Vil en 1.8 eller 1.9tdi girkasse passe? Eller må det være 1.6? Nå skal det jo også sies at jeg er ikke 100% sikker på at det er kassa som er gåen, men er det alle jeg har snakka med sier når jeg forteller om symptomene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trx_Andersen Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Heve kjøpet? Prate med gamle eieren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 fått ordna opp i det med forrige eier, bilen står nå på nbs og blir fiksa, satser på at jeg har den om et par dager. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg