Gå til innhold

242 Grommbil, kom med inspill og tips

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

sitter og tenker litt langt inn i frammtida her, og notere ned diverse ting eg vill ha med.

dette vill bli ett langtidsprosjekt, og får eg ikkje bilen AKKURATT slik eg vill på papiret først. dropper eg heller prosjektet.

utgangspunkte vill bli 242, veit ikkje modell. men noen som har gode tips ang. årsmod?

stikkord:

veltebur

16v turbo maskin

Datasprut

selholm stuff

JPMK18 8.5 (bare muligens)

sliter litt med hvordan stil det skal bli, frister med både "baneracer" stilen og "NoFake 244" stilen...

hvilken 242 er rett utgangspunkt? bare til og komme med synspunkter, og komentarer..

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker litt langt inni framtida, kjøp en helt orginal 242 81-83 mod og bruker som utgangpunkt.

ja. er inn i frammtida, tenker sånn omm ett par år...

hvorfor 81-83mod? ikkje det at eg har no imot det. men hva er så bra med akkuratt desse?

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke en 84?? =)om man vil ha den nye typen baklykter og den "peneste" fronten, så har jo disse modellene det. det vil si fra 80-84. men så har man de som vil ha gamle bakenden og runde lykter fra igjen, da er det bare å skaffe en gamlere. 75-78 eller noe. smakssak.

personlig ville jeg ha gått for en 84. men de er heller vanskelig å skaffe.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider