ALJ_GSi Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 finner du et bra punkt på karosseriet og legger opp 50mm2 ledninger til karosseriet trenger du ikke legge - ledningfra battereiet forran Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 "Det går lika bra med selleri..." :) Karosseriet er like god - som noe annet. Med tanke på hvor mye karosseri det er på bilen, blir det kvadrat nok i massevis. Leder strøm som bare det... Selv om det er stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 glamte å si at der du fester jord burde man puss med litt sandpapir for å få bort lakken. litt polfett skader heller ikke Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Greit det :) Bordern og en kompis sto 100% på sitt og mente at æ hadde feil når æ sa at æ kunne bruke karosseriet.. Har en Chebrolet Astro som æ holder på å bygge i, finnes nok stål der :P Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by ALJ_GSi glamte å si at der du fester jord burde man puss med litt sandpapir for å få bort lakken. litt polfett skader heller ikke Sku vel ikke være så vanskelig å skjønne det ;p Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 er ikke så mange som gjør det. det jeg fant ut at var bra var å ikke koble av kondisen når jeg satte fast ledningene. da funka det som sveise apparat. Er dette å anbefale??? NEI Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by ALJ_GSi er ikke så mange som gjør det. det jeg fant ut at var bra var å ikke koble av kondisen når jeg satte fast ledningene. da funka det som sveise apparat. Er dette å anbefale??? NEI Skjønte ikke helt hva du skulle frem til her... Om man passer på å lade den ut, før man kobler den til, og så lade den opp i forbindelse med at man kobler til strømmen, er ikke dette noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 hehe, det jeg mente var at burde ta av ledningene til minusen før man kobler ledninger i bil. (og vente til kondisen er utlada) Jeg kobla atså med minusen på batteriet Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Jeg kobler alltid til kondensatoren sist... Men bruker en motstand, pære eller dertil egnet utstyr for å lade kondensatoren sakte opp, før jeg skrur fast ledningene. Skal jeg koble av, skrur jeg kondensatoren av først, lader den ut med samme utstyr som over, og tar resten etterpå. Aldri noe problemer med gnister. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Bisarre Jeg kobler alltid til kondensatoren sist... Men bruker en motstand, pære eller dertil egnet utstyr for å lade kondensatoren sakte opp, før jeg skrur fast ledningene. Skal jeg koble av, skrur jeg kondensatoren av først, lader den ut med samme utstyr som over, og tar resten etterpå. Aldri noe problemer med gnister. Hvor legger du inn motstand når du lader opp ? Før + ?... Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Legg minus til minus, og en motstand eller lyspære mellom pluss på bilen og pluss på kondensatoren. Så er det bare å vente. Jo lenger jo bedre. Etterhvert blir spenningen på kondensatoren like mye som på batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by CyberAage Hvor legger du inn motstand når du lader opp ? Før + ?... Hvorfor ikke bare ringe vis du lurer på noe, sier bare en 1pass i db, 4andra plasser,3 stk tredje plasser..++ en 2nsre plass i en vanelig konkuranse.. Du har en motstand som du setter melom + ledningen og kondensatoren for og ladde den opp..:D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Mr.X... Ikke for å være vanskelig. Men dette forumet er vel for å opplyse folk, om man vet noe. Og å spørre folk, om man lurer på noe. ... Ser ikke poenget med å be folk ringe, eller komme innom, for å få et svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Bisarre Mr.X... Ikke for å være vanskelig. Men dette forumet er vel for å opplyse folk, om man vet noe. Og å spørre folk, om man lurer på noe. ... Ser ikke poenget med å be folk ringe, eller komme innom, for å få et svar... Har kansje litt med at CyberAage er en kompis av meg..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Mr.X Hvorfor ikke bare ringe vis du lurer på noe, sier bare en 1pass i db, 4andra plasser,3 stk tredje plasser..++ en 2nsre plass i en vanelig konkuranse.. Du har en motstand som du setter melom + ledningen og kondensatoren for og ladde den opp..:D Heh, ja du sir nå der :p Kommer til å bli bra i Astroen nu, dvd spiller, 3 skjermer, 2par 6,5" rf, 1par 6x9" rf, 1par 4" rf, 2 stk rfd 2212, 1stk rf 1501bd, 2 stk fr 501x, 1stk maxxima batt, 1 stk optima redtop.. Holder på å lage ny sofa bakerst og har innfeldt askebeger og sigarett- tenner i armelenet :) Alfen skal lage dekor til mæ i helga, Brodern stakk nedover til han den helga her med ny imprezaen.. Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg