Gå til innhold

Soundstream stereo. Anbefalinger?

Ranger emnet


Lance

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal bygge anlegg i bilen, og har bestemt meg for å gå for Soundstream only. Derfor lurer jeg på hva dere vil anbefale meg å kjøpe?

 

Jeg vil ha meg en sub, helst 10" med tanke på musikken jeg spiller, og en ikke altfor stor forsterker til å drive suben. Gjerne også en liten kondensator for å ta vare på batteriet:)

 

Så trenger jeg også lyd ellers, og jeg kunne helst tenkt meg et treveis komponentsett (diskant, mellomtone, mid-bass), hvis Soundstream har slike. Har de ikke slike sett, så har de ikke slike:) Da blir det toveis!

 

Håper noen har informasjon jeg kan bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke soundstream har noen treveis faktisk. så aldri noen på instalbay når de hadde det, og heller ikke hos engen.

 

du kunne jo sett på http://www.hifi-city.dk/shop/soundstream-reference-3540p.html

 

siden tanken din var tre-veis, så tipper jeg du er gla i presis og klar lyd. dette settet er vel noe av det beste til soundstream

 

ang bass så er vel ikke soundstream kjent for å lage "pen lyd" subber akkurat, men siden du har bestemt kan du jo se på Tarantula eller Reference serien.Evt picasso.

 

forsterker: TRA serien. tre og fem kanals forsterkere. da slipper du mer enn en forsterker. gode forsterkere er det også.

 

er det en audi 80 dette skal i?

 

har du bensintanken mellom bagasjen og kuppeen kanskje? da blir det vanskelig å få lyden inn i bilen, uten å lage porter opp i hattehylla.

 

kondensator bør du ikke kjøpe før du trenger det, noe som er skjelden.. større kabler i motor rommet er billigste løsning og ofte alt du trenger.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:D Audien er solgt og anses som død og begravet:knock:

Men anlegget i den spilte faktisk bedre enn hva jeg og flere andre hadde trodd, selv om det som du nevner ligger en bensintank i veien. Og det var heller ikke nødvendig med hull i hattehylle eller andre steder!!

Dette opplegget her skal faktisk i en Caddy:)

 

Takk for tips om frontsett, jeg skal studere litt forsterkere og suber. Kondensator eller et ekstra batteri blir det, alltid litt kjekt å ha full guffe på stereoen når det jobbes med bilen:phatyo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream har ingen 3 veis frontsett i sortimentet sitt.

 

Hvilket budsjett har du satt deg for anlegget ?

 

Skal du ha en god 10" så bør du se på Reference 10" RW10 eller forgjengeren RFW10. Meget bra elementer til en god pris.

 

Reference settet spiller meget pent, men det har også bra dynamikk, ellers så er Lil Wonder settet bra til prisen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår