jornland Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hei. Kjøpte meg for en liten måndeds tid siden, en 360 med B19E motor i, og idag fikk jeg tilbud om å kjøpe eksosmanifold, adapter til turboen (slik at den ikke tar inn i motorfestet) og ny bunnpanne med retur for olje fra turboen til 1500 kr. Er dette en ok pris? Så over til det tekniske. Er det noen der ute som har ettermontert turbo på disse motorene før, som vet hva annet som må gjøres? Slikt som hva slags turbo jeg bør bruke, hva må gjøres med motorstyring og bensintilførsel for å få dette til å fungere? Enn hva med luftmengdemeteret, bør dette settes på lav eller høyttrykksiden av turboen? Og hva med kompresjonsforholdene i motoren? Generelt er jeg takknemmelig for alle tips og råd dere har å komme med. Har drevet noe med bil og motorer, men er ikke kjent med hva som behøvs å gjøre for å ettermontere turbo på disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 d har vært enklere å få tak i dæ en orginal turbo motor eks 230et,ft eller fk med komplett innsprut. grunnen t d e at b19 mangler fester t svinghjulsgivere å til banke sensor. hvis du eks får tak i en av overnevnte turbo motorere så tar du bunnpanne, oljepumpe å motorfester fra b19 å flytter over på turbomotoren, å da er d bare å sette motoren nedi. å så får du begynne å kose dæ me å koble opp ledningsnettet for å få d t å funk. d går jo seff ann å bygg gasser turbo å. d finnes jo turbo satser til b23a å 230a, å d kommer til å funke brukant d. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.