Gå til innhold

Bushwalka: sierra 5,0 "lat"

Ranger emnet


BushwalkA

Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder av prøveprosjektet mitt. KOmmer mer info, går litt tregt på fronten nå.

 

Photo-0244.jpg

 

Photo-0238.jpg

 

Photo-0260.jpg

Motoren er bein, er bare jeg som er skeiv på kamera :P

Photo-0258.jpg

Dette har jeg aldri gjort før, så aner ikke om disse blir sterke nok, men skal ikke tro at det vrir seg så mye, er ganske tjukt.

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er et par stykker som leker seg med granada med v8, men sierra med v8, DEN var ny. Arti at noen tenker i litt andre baner også. Det ser jo ut til å bli en rå bil dette:D

 

vurderte mye motorer, men en chevy åtter, er vell det som gir mest bang for the buck. Breddinga skal ikke på bilen i første omgang, da dette blir mest for prøving. Legger inn noen gamle bilder med det samme.

 

sierran%20(1).jpg

slik var bilen da jeg kjøpte den.

S%e6d(097).jpg

rå stol

IMAGE_00028.jpg

fjerning av asfaltmatter

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er et par stykker som leker seg med granada med v8, men sierra med v8, DEN var ny. Arti at noen tenker i litt andre baner også. Det ser jo ut til å bli en rå bil dette:D

 

 

sierra ble levert orginal med v8 i afrika(tror det var afrika) søk på sierra xr8 på google eller no sånt. de hadde oxo xr6 som var 3liters v6

Tja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Afrika ;)

 

Legge ut spesifikasjonene på XR8'n ?

 

Engine

Type: V8 cylinder OHV

Bore and stroke (mm): 101.6 x 76.2

Displacement (cm3): 4942

Output (kW at r/min, SABS): 150.0 @ 4800

Torque (Nm at r/min, SABS): 330.0 @ 3400

Compression ratio: 9.0:1

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt:)

 

Men skal du ha åtter i, så må du nok ha alt som er orginalt på XR8 for å få den godkjent! Må jo ha godkjenning fra Ford:)

 

Hvis ikke det finnes noen godkjenningspapirer fra Ford da?

 

Fikk godkjenningspapirer fra 1,6-2,0 på Taunusen, da måtte jeg bytte ut alt av bremser/dempere/stag til 2.0.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er en 305 HO fra 84 camaro, med ca 180hk orginalt. Nå står det i en kvassere kam og et performer innsug. Skal porte toppene og lage egne headers, så regner med at effekten blir rundt 200-220. Vet ikke om jeg får godkjent festene, det vil vise seg. Går det ikke så går det ikke, men skal uansett prøve. Har jo alle spesifikasjonene på Sierra xr8(dim på stabstag, fjærer, skiver osv), så om jeg bytter ut alt dette til det samme, eller noe som er større, så ser jeg ikke helt problemet. så lenge Bilens totale framaksellast ikke overskrides, karosseriets maks NM og hk ikke overskrides, og alt ser noenlunde OK bygd ut, så tror jeg det skal gå bra. Girkassa er en th350, som er helt orginalt, mulig jeg monterer lock up, og nytt shift kit i den, men tiden vil vise. Mellomaksling blir vell kokt sammen av malibu og ford regner jeg med, da Malibu(og mange andre amcars) har hel aksling. Bak så står det en 7,5" diff, som blir sveisa, og da må det nesten bli ford bakstykke på mellomakslingen, men tror ikke dette skal utgjøre stort for holdbarheten, da dett blir laga overgang og balansert i dreibenk.

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår