cossiemk1 Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Hell på en flaske kondensfjerner og kjør noen mil før du skal på etterkontroll... Tenker det gjør susen jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Brukte den gugga som turboed anbefalte, og det var nok til at bilen gikk gjennom. Takker for råd!! :D Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nandor Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 Hiver meg på her, fikk LAV lambdaverdi og HØY CO-verdi 4%. Hva kan jeg gjøre for å komme gjennom? Har blitt foreslått luftfilter, nye plugger, evt ny lambda og/eller luftmengdemåler. Hadde det hjulpet med Redex for meg og, og finnes denne enda? Ser postingene jeg henger meg på her er fra 2007... Jeg har hatt problem med laaaaat motor tidligere på denne bilen og mye gul motorlampe, og det viste seg å være luftmengdemåler. Kjøpte en på eBay, men kanskje denne ikke er 100% siden motorlampa lyser av og til, men bilen går tilnærmet normalt. Kan det være at luftmengdemåleren ikke er bra lenger, og derfor COen har blitt så høy? Takknemlig for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nandor Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 PS glemte å nevne at det gjelder en Opel Corsa B 1.0 99mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 Hiver meg på her, fikk LAV lambdaverdi og HØY CO-verdi 4%. Hva kan jeg gjøre for å komme gjennom? Har blitt foreslått luftfilter, nye plugger, evt ny lambda og/eller luftmengdemåler.Hadde det hjulpet med Redex for meg og, og finnes denne enda? Ser postingene jeg henger meg på her er fra 2007... Jeg har hatt problem med laaaaat motor tidligere på denne bilen og mye gul motorlampe, og det viste seg å være luftmengdemåler. Kjøpte en på eBay, men kanskje denne ikke er 100% siden motorlampa lyser av og til, men bilen går tilnærmet normalt. Kan det være at luftmengdemåleren ikke er bra lenger, og derfor COen har blitt så høy? Takknemlig for svar Lav Lambda og høy CO = får for mye bensin. Rent luftfilter er ikke feil, men det er nok luftmengdemåleren som er hovedsynderen.. da går den i "fett nok"-mode og blir grenseløst lat, og lampa lyser. Og den blir tørst... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nandor Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Takk for svar, fikk bilens CO-verdi godkjent idag. Jeg byttet luftmengdemåler (kjøpte på eBay til en brøkdel av prisen hos Opel), byttet luftfilter og plugger, samt fylte på en flaske STP injector cleaner og kjørte bilen god og varm før jeg dro til verkstedet for måling. Det var fortsatt litt over godkjent verdi, men de slapp meg gjennom, da det var så nære. Takk for gode svar, det var nyttig! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.