Gå til innhold

Tørris...

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

Ta en telefon til noen på Dynea rett borti gata da ED.

De har jo masse sånn muffens produkter.

Har ikke peiling på om dette fordeles ut blant oss vanlige dødelige da...

Fant litt her..

http://www.aga.no/international/web/lg/no/likelgagano.nsf/docbyalias/nav_products_torris

Søk på forhandlere. Det er jo en drøss i nærområdet.

 

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du se luftstrømmen?
Jepp. Se etter virvler,de er ikke lette å se med et snøre eller ditto.... Og de indikerer ofte steder drivstoff skiller seg ut og blir liggende,så at man har mye større sjanse for "end gas detonation"... + at de viser steder i porten hvor luftstrømmen separerer fra veggen = no good.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til noen på Dynea rett borti gata da ED.

De har jo masse sånn muffens produkter.

Har ikke peiling på om dette fordeles ut blant oss vanlige dødelige da...

Fant litt her..

http://www.aga.no/international/web/lg/no/likelgagano.nsf/docbyalias/nav_products_torris

Søk på forhandlere. Det er jo en drøss i nærområdet.

 

Ole

Jeg har funnet ut det... da er det bare det å finne ut hvordan jeg skal få lagret fandenskapet... og få tak i nitrogen i plaskbar form og lagre det....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO2 brannslukkingsapparat så får du tørris og en del CO2 i dampform ut.

 

Kansje litt dyrere men da kan du jo oppevare de så lenge du vill å evt. spørre brannvesenet når du har brukt det opp å skal fylle opp flaska igjenn (kan ikke tenke meg at det er så veldig dyrt å fylle på ny CO2 på et apparat). Vet ihvertfall at alle flaskene vi brukte på røykdykkerkurset jeg var på en gang var flasker som de bare fyllte på igjenn etter vi hadde bruk de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Se etter virvler,de er ikke lette å se med et snøre eller ditto.... Og de indikerer ofte steder drivstoff skiller seg ut og blir liggende,så at man har mye større sjanse for "end gas detonation"... + at de viser steder i porten hvor luftstrømmen separerer fra veggen = no good.

 

Får 3B/7A-mafiaen nyte godt av denne tørrisen perhaps...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei FA..! Har du tenkt til å legge Reodors sotskovle prosjekt på is nå da....:scared
Niks. Toppen på flowbenken,isen i en voksen BigGulp-kopp eller ditto med en tanke vann,lokk og sugerør... da har man en "smoke wand"... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Toppen på flowbenken,isen i en voksen BigGulp-kopp eller ditto med en tanke vann,lokk og sugerør... da har man en "smoke wand"... :)

 

Blir norges første og største 5 sylindrede vannpipe dette.

 

Blir vel en kjølig bi smak kan jeg tenke meg.

 

Men fra spøk til alvor...

Har det noe å si på tettheten på denne så"kaldte" røyken når man skal se på dette.

Eller for å si det enkelt: Hva er grunnen til at du akkurat skal bruke tørris. Er det bare kjølingen f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir norges første og største 5 sylindrede vannpipe dette.
You have to go for broke,you know... :D

 

Men fra spøk til alvor...

Har det noe å si på tettheten på denne så"kaldte" røyken når man skal se på dette.

Eller for å si det enkelt: Hva er grunnen til at du akkurat skal bruke tørris. Er det bare kjølingen f.eks?

Neida. Jeg bruker ikke tørris-røyken når jeg måler cfm,det ville påvirke litt (temperaturforskjell ved toppen vs målepunktet i benken). Grunnen til å bruke "frostrøyk" er kun det at jeg røyker ikke...og det ville bli noe tungt å puste der med en røykmaskin gående. Og siden lufta blir en tanke nedkjølt,kan benken gå lenger uten overoppheting.. selv om det er marginelt.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår