Gå til innhold

Greit polerings emne!!!

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Min svoger har en av 80 tallets hippe saker stående, men desverre står den utendørs 24/7 og blir seende ut deretter.

 

Klør i fingrene etter å feie over denne bilen, bare ryggen min blir ok igjen skal jeg høre om han kan dra den frem slik at jeg kan teste ut litt nytt AutoGeek snacks..

 

par bilder av emnet.

 

IMG_5707.jpg

 

IMG_5715.jpg

 

IMG_5681.jpg

 

Sveivet ShMitten over for å sjekke hva som var under

 

IMG_5757.jpg

 

Helt klart pottensiale her, men desverre er det noe rust, men ikke så mye som jeg ville trodd etter xx antall år utendærs

 

Så fårn se hva en får tid til eller om det bare er å plinge nOstra og gi han jobben....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er vel vask (he he)

Deretter clay

Om menzerna`n har kommet fra Autogeek skal sef den testes, om ikke, blir det en kombi av DA og Roterende (XMT 3 + 1 + DuraGloss 101/105 samt Pinnacle LS og MG 83/82/21 noen steder)

 

Venter også noe nytt fra Duragloss som er ment for båt, dette skal være bra rens og beskyttelse og kunne vist brukes på bil også.

 

Denne bilen starter nok ikke med et første, så dette er vel bare for morro, om det blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan bruke roterende bruker denne ofte til det meste, Roterende er til korrigeringsjobber (ripefjerner ol) og funger def best av de to på dette omerådet, du kan også legge på sealer om du ønsker det.

 

DA kan også brukes til korrigeringer, men det tar lengere tid og det blir ofte ikke like bra som med roterende. Den er på en annen side en tryggere maskin å bruke for de som er nye i gamet, da den ikke lager så mye varme som en roterende.

 

Så det er på en måte "samme" maskin, bare litt nybegynner og vidrekommende utgaver, selv om en som ofte benytter roterende, benytter en DA maskin på sealer og voks pålegging.

 

Det er også forskjellige produkter benyttet på de to maskinene, DA kan du benytte det meste av hånd produkter, mens roterende trenger andre polisher for ikke å "brenne" de opp for fort. Pad valget er også vesentlig på både DA og roterende maskiner mht resultatet og produktet som benyttes.

 

Så et kjappt svar ville vel være:

 

Roterende for lakk korrigeringer

DA for polering og sealer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
1303 med porsche panser å baklokk, samt ATS felger :P

 

Volvo GT: har bobla di skiter?

 

Har ikke skilt på bilen, fikk den hos bestemor for et par uker siden. Har ikke vært i bruk på ca 25 år og det er en del rust på den.. oppussing starter til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår