thomas1 Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 hei har en kasse med 3 stk 10" på til sammen 750w.. lurer på om noen vet om hvor jeg kan få kjøpt en rimelig forsterker til denne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Hva slags subber er det? greit å vite med tanke på impendans osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas1 Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 3 stk tinly bassere.. 4 ohm. har ikke mye greie på dette for å være helt ærlig:well:.. kostet meg ikke mye, så trenger en rimelig forsterker til å drive den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Dynabel BF4501... http://www.dynabel.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 SoundMagus X-1502 til 1495,- fra Komplett.no. Holder i lange baner :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas1 Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 SoundMagus X-1502 til 1495,- fra Komplett.no. Holder i lange baner :) men er det porter nok på den til alle tre? hvis det er det går jeg for den.....;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas1 Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 noen som vet om SoundMagus X-1502 (komplett.no) kan drive mine 3 x 10" basser, tinly 4ohm? må jeg ikke ha 3 utganger på forsterkeren for dette?:helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Det sto lite om den på komplett sine sider, men jeg mener den er stabil i 1ohm, så da går det fint... Bare å koble alle 3 bassene til den ene utgangen den har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas1 Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 takk da kjører jeg for den..;) håpe det går bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Husk at du MÅ sjekke dette FØR du paralellkobler bassene! Hvis ikke risikerer du å sitte med en ødelagt forsterker uten garanti... Selv ville jeg seriekoblet alle sammen først for å se om det spilte høyt nok (og det tror jeg det vil gjøre). Gjør det det trenger du ikke laste forsterkeren helt ned i 1 (komma 33) ohm. Det er nemlig mye tyngre for forsterkerens del, ettersom det er mye nærmere kortslutning (0 ohm). Seriekobler du bassene vil du vinne endel dempefaktor, forsterkeren blir ikke fullt så varm og lever derved også lengre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas1 Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 okey... så da kobler jeg kabelen inn i 1. bass, så til 2, 3 og så inn i forsterkeren, og sjekker om om den spiller høyt nok? venter på forsterkeren så får ikke prøvd det enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Fant ut at den er stabil ned i 1ohm, så da kan du fint paralellkoble de 3 elementene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas1 Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Fant ut at den er stabil ned i 1ohm, så da kan du fint paralellkoble de 3 elementene ;) tusen takk for hjelpen! da går jeg for den:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg