Gå til innhold

V70: Koble ut "belte-påminnings" lampen

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet hvordan man kobler ut den irriterende tikkelyden for sikerhets belte? En kontakt eller noe og hvor er den hen? hehe..

 

Fryktelig iriterende :S

 

Takker for info :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på dette jeg også, prøvde å ordne det slik at beltevarsleren holdt kjeft når automaten sto i P R N. Men etter å ha lest koblingsskjema ga jeg opp.

 

Kjøp deg ei beltespenne på skroten som du kan putte nedi om du skulle ha bruk for det.

 

Men bruk bilbelte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... ikke sikringa.. Det sitter flere rellèr under rattstamma. Det ene er i forbindelse med beltevarslinga. det skal være mulig å finne rett relle bare ved at du kjenner hvilket relle som "slår" når det varsles. Som sagt, dette funka på min.. Jeg må skru litt i kveld(bytte bremsekallipere foran) så da kan se etter hvilket relle det var jeg nappa ut.. Lykke til så lenge.

Live Your Dreams

http://www.kesagen.no

 

'98 V70 2,5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :)

 

Ska se på det releet jeg :)

 

Sikring kan vel gå til andre ting også, så da mister man for eksempel el vindu samt tikkingen.. ehe

 

Belte bruker jeg, men er jævla iriterende om jeg bare starter, så står den der og tikker :S

 

Ska teste ut releet :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig blitt kvitt den iriterende tikkelyden :)

 

Sjekka i vadis, som i bildet over, releet skulle hete 212, men på mitt sto det ingenting. Så da vridde jeg på tenninga, mens jeg lytta oppi der, og så kjente jeg på de forskjellige releene, og kjente til slutt at det var et som det tikket i.

 

Et par forklarings bilder om noen andre vil gjøre det samme :)

 

Dekselet over pedalene løsnes med en torx skru midt på, det sitter på noen "fester" så er bare å "vippe" det ut oppe så kommer det nedover.. Men dette er enkelt :)

 

Slik så releet ut på min 97 mod:

0.jpg

 

Et oversikts bilde opp under dashen (kan se releet):

1.jpg

 

Nærmere bilde av releet:

2.jpg

 

Releet er borte, og det er tikkelyden og :)

3.jpg

 

Håper andre får noe ut av disse bildene, og at dem er til hjelp :)

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
På min er det flere sikringer til belteremindern :S Den ene sikringen er til vindusviskere+beltereminder, den andre til noe anna greier + beltereminder. Og vindusviskere er jo veffal kjekt å ha :P Jeg bruker alltid belte så er ikke noe prob for meg da, ble bare nysgjerrig :P

 

Det er derfor du bare napper ut releet ;) Min også gikk på samme sikring som mye annet:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis dette gjøres, kan man få problemer med aribagen systemet da?

 

på min kones paugeot så er det en sensor som sier ifra at det sitter noen i setet.

Og at en spregladning skal stramme beltet når man kolliderer.

 

vet ikke om volvo har et slikt system, men det hadde kanskje vært fint å sjekka det før man tukla med beltesystemet?

SnurrDass

Mazda Rx-7 84mod. TIC

Volvo V70 2.0 LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår