Gå til innhold

Dekker forsikring hellakkering om du har spesiell lakk?

Ranger emnet


GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig spesiell lakk på bilen min. Jeg vet ikke noen fargekode, kun navnet på lakken. Jeg spurte på et lakkeringsverksted om de hadde klart å lage en lik farge dersom jeg skulle lakkere en del på nytt, men det hadde de liten tro på at de ville klare.

 

Spørsmålet mitt er da: Hva skjer dersom jeg blir påkjørt, og støtfangeren oppskrapt. Dersom den skal lakkeres og ikke det ikke er mulig å lakkere den i identisk farge må vel hele bilen lakkeres? Betaler forsikringsselskapet til den som skadet bilen dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt så må man tegne en annen slags forsikring hvis man har ting som er ganske kostbart..

 

Men er ikke sikker.

 

Ring til forsikringsselskapet du, og få svaret evt skriftlig!:)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg på ansvarsforsikringen til den som KJØRER PÅ MEG.

 

Jeg skal jo ikke betale for å rette opp skaden, dersom det ikke er min skyld. Men spørsmålet er altså om jeg kun får lakkert fangeren i annen farge :angry:, eller om jeg får lakkert hele bilen slik at det blir lik farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sansynleg så lager dem en lakk som er så lik som dem klarer og flekker den ut på flater som er rundt delen som er skadet...

ble gjort en gang på gamlejobben min med en mondeo stasjonsvogn som var lakkert i en merkeleg blåfarge... der endte vi opp med å lakke hele siden på bilen, slik at du ikke skulle se det så godt :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår