Gå til innhold

Hjelp me nytt anlegg

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Jeg har en Mazda rx-7 3 genrasjon.

der det pr idag ligger en gold phonix 4 kanaler a forsterker.

3x 8" bosten competition

Og ukjent bak og frontsett,

Nettopp kjøpt bilen ser dere så har ikke sjekka de,men ifg forgie eiger skulle de lixom være svin god.

JEg synst hele anlegget suger..

spiller fin bass ved lavt volum men etter litt volum er det noe som ikke stemmer,den gode dunken forsvinner og noe lager skurre lyd.Vansklig å si hva det er,men trur kansje kassa ikke er tett eller at forsterkeren er noe dritt..

NOen som vet noe om dette oppsette.

Kansje jeg bør lage ny kasse til subben dah de nå ligger infelt i baksete med en side av glass..

HAr også en som kansje vil kjøpe dette så vil kansje vurdere et nytt anlegg a:

 

Lotus seas exelent 2x 10"

Og lotus seas preformance front.

Vet dere om dette blir bra..

 

HAr mini bagasje rom så jeg må lage små kasser og ha subbene på skrå.

Tenke jeg skulle lage de fint til å legge rundt me PLastikk fiber å pusse å lakke dette fint.

 

KAn dere gi meg noen linker over hvor jeg kan sjekke hvordan dette evt gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å legge ut bilder av produktene det gjelder? Phoenix Gold og Boston Acoustics laget gode greier før, så om anlegget ikke spiller bra er det nok snakk om feil i justering, montering, at forsterkeren må repareres e.l. Matador her på forumet har en ting for eldre PG-amper og kan kanskje reparere den for deg om det er der feilen ligger.

 

Når det er sagt er også Lotus-komponentene gode saker (men subbene heter vel ikke Exelent?), men det er jo unødvendig å kjøpe nytt om det du allerede har spiller bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår tok jeg tak i meg selv og skudde halve interiøret på bilen min for å¨kunne ta ut sub kassa.

Det viste seg at boston competition elementa mine er 4 ohm og seriekoblet.vill ikke dette tilsi at de dah er totalt på 12 ohm.noe som betyr at de spille lavt og sikkert dårligt pga forsterkeren må drive tungt...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er seriekobla, (er du sikker?)so blir det 12ohm

Er forsterkeren brukobla, so blir det 6ohm pr kanal.

Gir du litt info om forsterkeren, (eventuelt bilde) so kan sikkert noken gi litt info om kor langt ned du kan laste forsterkeren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah,men 1 ohm vil nok kjøre de hardere men lettere å øke volum... hvertfall etter de elektriske lover,men at 1 ohm er nær kortsluttning og det ikke er bra stemmer nok jah.

Men ser nå kansje ut som om jeg kun på koble opå 2 stk jeg dah ,, og ha den siste kun til pynt.

 

Forsterkeren min er en phonix gold titanium ett eller anna....

har ikke bilde men skal se om jeg får tatt vist jeg kan skaffe ett cam.

Uansett er det en 4 kanal med 3 blå lys i midten av forsterkeren og et lite glass på siden av den.. den er ca. 35 cm lang og 20-25 cm brei...

 

finner selv ikke denne forsterkeren på nete ser dere så vet ikke hvor kraftig den er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

 

Kan også noen fortelle meg om hvordan man kan lage et anlegg fint med å sparkle det. skal lage kass i mdf så dermed lage form ved hjelp av plast fiber eller noe.

Lixom at ramma rundt kasse blir formet av noen pinne å duk å dermed sparkla og pussa ned til lakkering. Vil det som dah er formen dirre å riste eller er det støpt som stål.

 

Sotte endel å lest her å blitt gira på¨og lage noe sikklig fint til min rx-7

 

Hadde dah tenkt meg lotus preformance fronsett og 2 lotus seas 10" sub med deres fete mono forsterker..

Har også tenk å få en fin lyd så dermed spraye dempematrial i hele chassie bak å tildel i midten av bilen.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår