Volvo 240 T4R Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 hei, lurer på om hva som kan ver galt me min b230ft, den bruker så usannsynli mye bensin. pluggene er svarte som faen.. kan dysene vere ødelagte? at de står åpne hele tida? noen som har en ide. kjører med viking eco-max chip.. om dere trenger andre opplysninger er det bare å spørre... takker for svar. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 kan vel være lambda, lmm, dyser, btr, etc. prøv å les feilkoder om du har lh 2.4 tror lh2.4 har selvdiagnose også, som tester dysene Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 vet ikke om jeg har de der diagnose greiene... hvordan ser den kontakten ut? har bare tatt et ledningsnett fra en 91 volvo 240. lambda er byttet, lmm skal være ganske ny,vet ikke hvordan tilstanden på btr'en men.. noen som har noen ft dyser til overs? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Med 1.2 bar i ladetrykk og 3 bar grunntrykk på BTR me 327cc dyser så ligger vel dutycycelen rimelig godt over 85%. Bånn gass i mer enn 1 min da så kan dysene brenne seg. Men det skal være noe som merkes. Som tilleggsinfo så har ikke denne bilen brukt så mye bensin bestandig. Har du skjekka at da ikkje lekke bensin onda bilen eller at tanken lekker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Den diagnosehomo'n sitter egentlig på venstre hjulhus... Er en liten svart duppeditt som du kan ta av lokket på, under der er det en knapp, en bryter, en plugg og 6 hull.. Er kun hull 2 og 6 som brukes, en for tenning og en for innsprut... Hvis du putter pluggen i ett av hull og holder knappen inne i 1 sek så skal den blinke 1-1-1. Samme på begge hulla... Får du noe annet så skriv det ned, så kan jeg slå det opp i boka. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Saken er vel at det ikke er noe diagnoseboks på hans bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Hvis ledningsnettet er fra en 91 mod 240 med lh2.4 sprut så skal det være det.. med mindre den er kobla bort Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 sjekka den diagnose saken i dag. testa først hull 6. der lyste den 1-1-1, men på hull 2 fikk jeg 1-1-3. hva er feil? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 1-1-3: Lambdareglering för fet eller mager... Motorn går enten fett eller magert.. Prøv dette: Ta ut sonden og dypp den i sprit eller dusj den med bremserens. Ta av kontakten på LMM og sjekk att den ikke er irra og at ingen av stiftene har hoppa ut. Spray med wd40 eller noe i den gata. Sjekk også at det ikke er dårlig kontakt i skjøten til lambda. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 prøvde å ta av kontakten på lmm, da gikk motoren mye høyere på tomgang. lambda sonden er nesten helt ny, biltema, så det er kansje ikke verdens beste... men hvordan skal den kobles inne i bilen. det er tre ledere. en til signal og to til heatin fra lambdaen? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.