subarualfen Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 min bil med 1,6 l motor. går like godt som en 1,6 bensiner(gti tror jeg)holder hann i aksen og topp farten holder jeg hann nesten. er dette normalt for min bil når jeg kjører med orginalt lade trykk? eller er det gjort noe med motoren? MVH Alf Arne H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Hadde en 2'er 1,6 Turbodiesel Intercooler, og den gikk stygg-godt! Hadde rævkjørt den bilen jeg hadde etter den; 1,9 TDK Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 oki. denn som er bilde av at er knust det? :P var ikkje mye bil i gjenn der desverre :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 1,6 GTI, da snakker vi Einser GTI på 110hk, og den kjører ingen orginal Golf2 70hk diesel fra.. Hvis kompisen din derimot har en 2`er Golf med 1,6 bensin så har han 75hk og da blir saken en helt annen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 oki. denn som er bilde av at er knust det? :P var ikkje mye bil i gjenn der desverre :( Jepp den Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 ja er en 1,6 golf to hann har ja! Noen som vet hvor langt opp jeg kann stille lade trykket på min golf2 turbo diesel, og da mener jeg slik at det holder Lenge og ikkje ræv kjører topp/topp pakning! Mvh Alf arne H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 ja er en 1,6 golf to hann har ja! Noen som vet hvor langt opp jeg kann stille lade trykket på min golf2 turbo diesel, og da mener jeg slik at det holder Lenge og ikkje ræv kjører topp/topp pakning! Mvh Alf arne H Toppene på ihvertfall AAZ-motoren er kjent for å ryke. det som ryker her er at det sprekker, og at kompresjon blir kjørt ut i kjølevann. I tillegg så må du justere etter på dieselpumpa. Hvis motoren får for lite diesel i forhold til turbotrykket (luft) så får den for tynn blanding, og den kan ende med å skjære seg. så vær iallfall forsiktig! Edit: Selv man kan se små sprekker mellom ventilparene, så er det ikke nødvendigvis der den eventuelle feilen ligger. Dette er nemlig "normalt" på disse toppene. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Nå har jeg gådd til innkjøp av en golf 2 1,6 turbodiesel intercooler. Denne går en del dårligere enn den første bilen jeg hadde, altså som nevnt i ett tidligere innlegg. Anyone? Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Har du en slange fra innsug og inn på toppen av dieselpumpa trenger du ikke justere pumpa.. Sett på en bleedventil mellom Turboen og Wastegaten, Skru av den slangen som gar inn på pop offen (sitter på innsuget) og blend denne slangen og skru opp trykket. Sett på en måler så du ser hva du lader... Jeg har en GTD motor med den store Turboen (Garrett T3) og lada fint 1.2 bar uten at toppen eller noe røk... Tåler MYE disse motorene siden de har både doble ventilfjører og underspyling. Min tok kvelden etterhvert grunnet 600k km og slitte stempelringer. Kjørte et halvt år med 1.2 og kjørte ifra mye på den tiden. (Passat 3b 110 TDi, Range Rover 4.6 HSE osv) Toppfart 170 km/t men dette siden det ikke var mer turtall igjen. 0-100 på ca 8 sek, kunne vært bedre med en 90 topp siden denne får tidligere Turbotrykk. Med den toppen jeg hadde (86) hadde jeg fullt trykk på ca 3000 rpm... Bare spørre om du trenger noe for jeg har over 3 motorer i deler og drivi mye med det i det siste... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hvor får jeg kjøpt bleedventil til en rimelig penge? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 tja.. kollevold f.eks og de fleste steder man selger Turboutstyr Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Takker! Har bare sett det til rundt 1000 lappen på diverse lugubre nettbutikker før, og det er litt mye for en ventil.. Men 2 eller 3 veis? hva er forskjellen? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Har du en slange fra innsug og inn på toppen av dieselpumpa trenger du ikke justere pumpa.. Sett på en bleedventil mellom Turboen og Wastegaten, Skru av den slangen som gar inn på pop offen (sitter på innsuget) og blend denne slangen og skru opp trykket. Sett på en måler så du ser hva du lader... Jeg har en GTD motor med den store Turboen (Garrett T3) og lada fint 1.2 bar uten at toppen eller noe røk... Tåler MYE disse motorene siden de har både doble ventilfjører og underspyling. Min tok kvelden etterhvert grunnet 600k km og slitte stempelringer. Kjørte et halvt år med 1.2 og kjørte ifra mye på den tiden. (Passat 3b 110 TDi, Range Rover 4.6 HSE osv) Toppfart 170 km/t men dette siden det ikke var mer turtall igjen. 0-100 på ca 8 sek, kunne vært bedre med en 90 topp siden denne får tidligere Turbotrykk. Med den toppen jeg hadde (86) hadde jeg fullt trykk på ca 3000 rpm... Bare spørre om du trenger noe for jeg har over 3 motorer i deler og drivi mye med det i det siste... hvordan ser man om det er en garrett T3? Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Står støpt inn Garrett på komressorhuset og så står det ei lita plate nagla fast det det står at det er en T3 T03 T03b ellernoe... husker ikke nøyaktig hva det stod der men det er en T3 :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 prøvde å se litt her en dag men fant ikke noe. må vel fram med skrujernet å røkke av nå slanga så man kommer te å kikke ;) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg