Gå til innhold

Barnevennlig og god?

Ranger emnet


Dalet

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Dersom jeg skulle velge en bil i denne klassen, ville det blitt en Zafira Cosmo, som du får fra 273000 med 115 hk. Skinn, parkeringssensor, regnsensor og aut. blending av speil koster 10' ekstra. Har også sett på Touran, som også er et fint alternativ, men den har dårligere baksete (flate sitteputer) og litt dårligere benplass bak. Synes også at den ser litt mer "kassebil" ut. Den koster noe mer, har mindre utstyr, og høyere priser på ekstrautstyret. Dersom jeg skulle kjøpe en Touran, ville jeg prøvd den nye 1.4 TSI-motoren på 122 hk før jeg vurderte en dieselmotor. Selv om VAG endelig har kommet med CommonRail dieselmotor (den nye 2.0-literen i bl.a. Golf), er både 1.9 og 2.0 i Touran av den gamle støyende pumpedyse-dieseltypen. Opel har moderne motorer i sine biler, du får 110-150 hk. Har også sett på C-Max, men den er mindre. Hadde en Scenic som leiebil et par uker i sommer, den er HELT uaktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg hadde glatt gått for Zafira igjen.. er knall fornøyd med min.. greit det er en OPC varebil jeg har men..

 

sitter faktisk å vurderer å gå over til 150hk diesel med seter.. :)

 

men en Zafira Cosmo med OPC-line styling er absolutt noe jeg kunne gått for som familievogn ja.. :) ikke fan om jeg hadde kjøpt VW i allefall.. :S

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har selv en 2007 Cosmo 150 hester diesel med OPC-styling.

Super familiebil, har 3 barn, 2 små og 1 stor.

Eneste irriterende er at ikke baksete kan deles individuelt, skal noen sitte bakerst må alle som er i baksete ut før seterad skyves fram.

I tillegg fåes ikke original skvettlapp på framhjul siden skjørt kommer i veien, blir fort stygge sprutskader på siden av bil.

Ellers er jeg meget fornøyd, vurderer chipping siden den er slapp under 2000rpm, effekten kommer litt for sent etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår