Gå til innhold

Lyden forsvinner ved høy volum

Ranger emnet


Såpa88

Anbefalte innlegg

Kjører alle orginale høtalerne (Vectra A) på spillern (JVC), også har jeg 1 forsterker som går til subben....

 

Problemet er at når jeg pøser på med for mye volum så forsvinner lyden helt..og når jeg skrur ned volumet så kommer lyden tilbake...

Hva kan problemet være, og ka kan æ gjør?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun subben som kutter nå? Spilleren får sikkert ikke for lite strøm. Kutter den umiddelbart på et visst lydnivå eller kutter den etter lengere tid på høyt volum. Kanskje du har forsterkeren din montert opp ned?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter på et visst lydnivå ja.

hvis subben kutter på... la oss si 30 da, og sub-volumet står på 4.. Da kan jeg skru sub-volumet på 8, da funker den... men den kutter ut hvis jeg øker vanlige volumet på spillern...

 

Forsterkern er montert på skrå... rund 80 grader:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter på et visst lydnivå ja.

hvis subben kutter på... la oss si 30 da, og sub-volumet står på 4.. Da kan jeg skru sub-volumet på 8, da funker den... men den kutter ut hvis jeg øker vanlige volumet på spillern...

 

Forsterkern er montert på skrå... rund 80 grader:p

 

Kan være at høytalerene som spilleren driver er så tungdrevene at spilleren går i "protection mode" om du skrur opp ofr høyt og pøver å pøse ut strøm til høytalerene. (det er for å ikke øderlegge forsterkeren i spilleren, det kan løses, ved å kjøpe en egen forsterker som driver høytalerene)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at høytalerene som spilleren driver er så tungdrevene at spilleren går i "protection mode" om du skrur opp ofr høyt og pøver å pøse ut strøm til høytalerene. (det er for å ikke øderlegge forsterkeren i spilleren, det kan løses, ved å kjøpe en egen forsterker som driver høytalerene)

 

Hørtes veldig usannsynlig ut.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal løsne den fra subkassen din og legge den flatt på gulvet. Er det kun subben som slutter å spille? I så fall er det jo forsterkeren som kutter, dersom det er slik at all lyd forsvinner har du et annet problem som ikke lar seg rette av å la forsterkeren få tilstrekkelig kjøling.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig usannsynlig ut.

 

Hvis du kan noe om en forsterkers oppbygning og funksjoner så er det ikke det. Men tro hva du vil, jeg har tross alt bare serviceelektronikker utdanning.

 

Men hvis du leste teksten min så så du kanskje det at det var spilleren jeg tok hensyn til og regnet med at det var høytalerene i bilen som kutta og ikke bare subben.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ut en tur i sta, og JA den var rimelig varm ja:S

 

Ska æ stapp den i ei bøtte me vann da eller..:P

 

Kan du gi oss no specs. på Bass elementet og forsterkeren du bruker til den, for det kan være at forsterkeren er litt liten til sub'en.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår