Pompiuses Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Opel Calibra 2.0 Turbo motor. Etter det jeg har blitt informert om så sitter det enn KKK16 turbo på denne motoren originalt. Hvor mye ladetrykk er det trygt å kjøre på denne turboen?? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Klarer vel ikke å kjøre mere en ca 1.2-1.4 på denne. Dette er ikke å anbefale før du har skifta intercooler. pga at den er egentlig forliten til orginalt trykk som er ca 0.7 Du får veldig fort tenningsbank hvis du øker trykket på denne motoren uten å skifte cooler pga. for høy innsugs temp. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by kiv_tuning Klarer vel ikke å kjøre mere en ca 1.2-1.4 på denne. Dette er ikke å anbefale før du har skifta intercooler. pga at den er egentlig forliten til orginalt trykk som er ca 0.7 Du får veldig fort tenningsbank hvis du øker trykket på denne motoren uten å skifte cooler pga. for høy innsugs temp. La oss si at man bytter til en større intercooler. Hva er forventet levetid på turboen ved "normal" bruk ved 1,2-1,4 bar? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Har ladet opptil 1,8 på denne snurra å det går fint det men selvf går det utover levetiden på turboen. Levetid kommer vel veldig annpå hvordan den har blitt brukt av tidligere eiere. Bør holde til over 250k om ikke annet. Overhaling kan også være en mulighet hvis den er sliten. Ta av slangen på kaldsiden på turbo'n hvis det er mye slærk i turbinbaldene er den sliten. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Har aldri hørt om att noen har lada 1.8 med denne turboen før men, alt er relativt... Håper dette ikke var en orginal c20let motor, for da må du ha skifta ganske mye rart. Rådene begynne å krølle seg på ca 1.6 Dysene henger ikke med mere, ergo du får alt for varm eksos temp. Innsuget bør modifiseres. Ny wastegate, den orginale holder bare til ca 1.2bar da må fjæra skiftes. Turboen flower til ca 300hk. og det er på ca 1,5bar så hvis du lade 1.8 så hadde det ikke hjelpi noen ting. For turboen klarer ikke å lever luft til mer. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Sitter på en 1,8 t. Å nei fikk ikke ut noe mer av den med det trykket nei. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg