bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg har en volvo 240 som jeg har styrt litt med de 2 siste årene. Mest som tidsfordriv, men har jo faktisk lært noe om volvo siden man begynte med den. Bilinfo: Volvo 240 gl 1987. B230k, en dritmotor. Var m45 girkasse orginalt, byttet til m47 april 2007. Ettermontert servo juli 2006. 40mm senkefjærer montert juni 2005. Noen bilder av bilen 2004. Kommer flere bilder snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Flere bilder. http://img340.imageshack.us/img340/4524/img0014forminsdm3.jpg [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Ting som ellers er gjort med bilen: Alle listene rundt bilen er fjernet. Lista helt nede på sida er fjernet, skvettlappene, den listetingen under bakfangeren, antenna, lista rundt sideruta, cromelista som går rundt bakruta, vikskerne foran på lykta, volvomerkene på sida og bak, + et N merke og haugens bilforretning merke. Hvite blinkelysglass er montert foran, blanke glass på sidene, Ny lakk som heter bahama blue metallic, reflexplate bak og alu pedaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Flere bilder. Noen kommentarer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Det som skal gjøres videre med bilen: Lakkere enkelte motordetaljer(tidsfordriv), Bestille stivere foringer til understellet(superflex eller poly)?, Lakkere nedre del av støtfangeren foran, frontruta skal tas ut siden den har sklidd, klosser og nye klipser skal festes rundt ruta igjen, så man kan sette en frontrutepakning fast da min holdt på å ta av når man kjørte litt fort. Skal få tak i andre seter foran fordi mine er skjev, og er 2 forskjellige farger, så er ikke så tøft. I dag begynner jeg på bagasjerommet. Rust og gammel lakk skal bort, skal bli samme farge som på utsida. Etter man er ferdig med bagasjerommet tenkte jeg det samme skulle gjøres inni bilen, kan ta litt tid, men blir vel bra til slutt. Det er mine planer foreløpig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Virkelig tatt seg opp denne ja :) Likte den godt, men synes det er litt nakent uten listene åp sidene. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Virkelig tatt seg opp denne ja :) Likte den godt, men synes det er litt nakent uten listene åp sidene. Ja den har forandret seg i utseende siden jeg kjøpte den :) Hehe, takk for det:) Synes den ser bra ut uten listene, men alle har forskjellig smak :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Så fin den har blitt...lakkere lista som går på tvers av dash'en i Blå Metallic også?:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Fin bil det der.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Så fin den har blitt...lakkere lista som går på tvers av dash'en i Blå Metallic også?:) Det er sånn jalla lakk, skal få lakkert den i samme farge som bilen, helst så fort som mulig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Fin bil det der.. :D Takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Flere bilder. Hater rust så inderlig mye. Ekstraarbeid som jeg ikke vil ha. Heldigvis bare rust på den ene døra, de andre var rustfri. I morgen kommer bilder av frontleppa med klarlakk. Kjørte litt med bilen i dag, fant ut at med alt jeg hadde tatt ut av bilen var bilen ca 50 kg lettere, hørte småsteiner og eksosanlegget skikkelig godt når man kjørte, var litt morro :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Det er sånn jalla lakk, skal få lakkert den i samme farge som bilen, helst så fort som mulig :) Er det metallic fargen som er jalla,eller er det originalfargen du mener? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 steike den ble fin med ny lakk:) lakka bilen selv og eller? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 245gl : Den lista inni bilen som er blå er lakkert med spraybokslakk, og resultatet ble jo deretter. Skal se om jeg får onkelen min til å lakke listene inni bilen i bilens farge. Revolvo: Takk for det :) Er onkelen min som har lakket bilen, ikke perfekt resultat, men det funker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg