bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Hvilken av disse bilene ligger best på veien etter inngrep som senkesett, stivere foringer og bredere dekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 hvor mye har du planer om og legge i understellet? 740n har bredere hjulavstand ( 7 cm ) men har et høyere tyngdepunkt. men om du gjør følgende : Coilovers nye stabstag av grovere kaliber ( IPD 25mm\22mm ) foringer, wattlink og gode dekk så kommer du fort opp på en 35 - 40 000 kr ellers så kommer resten an på sjåføren, hver bil har sin måte og bli kjørt på. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Økonomien er ikke helt på topp. Men vil ha bilen til å ligge bra på vanlige veier siden man bor 200 mil fra banene sørpå. Er senkesettene på BCB noe særlig? Rundt 10-15 000,- tenkte jeg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Hvilken av disse bilene ligger best på veien etter inngrep som senkesett, stivere foringer og bredere dekk? Hovedsvakhetene til 740 er bla.a. de Ealoken påpekte.. Størrelse, Vekt, Tyngdepunkt.. Men 740 mangler også Camberjustering. Man kan jo selvsagt kjøpe camberplater (ca 3000kr). Ellers, er det bedre plass til brede dekk på 240. En 740 kan lettes en god del altså, bare se på OVLOV.net De fikk den ganske bra ned i vekt, men en 240 kan jo naturligvis lettes den også. volvo_weight_savings OVLOV.net - tips Spørsmålet om hva som henger best av en 1150kg 740 og en 1150kg 240, det er et godt spørsmål.. Da kommer det ned til feks. justerbare camberplater, om slikt er montert på 740'en, tyngdepunkt, m.m. Understellet er ikke mye forskjellig på 240 vs 740/940, så oppsettet er egentlig alfa omega, som med alt annet. Det er kjøtt i hamburgerene fra macdonalds og det er kjøtt i maten på kinarestaurant, men det smaker forskjellig. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Var mye interessante tips å få der :) Lyst å begynne med en gang å skru ;) Får se hvilken av bilene jeg skal ordne opp, tror jeg bare har 240en som bruksbil foreløpig mens jeg fikser 740en :) Men anyway, fikk svar på det jeg lurte på, takk for gode råd folkens :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 camberplater til veibruk er bare tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 en kammerat av meg har en 245 med polyforinger i hele understelle, gule koni, å kappa lefsjøfors, og 215 dekk, jeg har nye originalforinger, nye originaldempere å kappa lefsjøfors å 225 dekk.. å 740in min ligger bedre på veien. veit ikke om dette er et engangstilfelle men. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 kappa lesjo og gule koni = KORTE fjører med LANGE dempere, dvs at arbeids området til demperen ikke er mye i bruk. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 blir jo samma på min da.. eller? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg har 240 med poly foringer, lesjöfors senkesett som er noe kappa bak, hjemmelagde fjørskåler, dobble stabstag foran, utdratte bærekuler, forsterka bærearmer rundt om, super gas dempere, varevognstag foran, justerbare momentstag+panhardstag+++ Har justert inn -1 grad neg camber og ca 1mm spissing. Den har blitt skikkelig go kart å kjøre med.. Er helt porno i forhold til åssen den var i fjor. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Kappe fjører og bilstein dempere til 740 av den korte typen er det ikke no plunder å kjøre med Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Var en grunn til at volvo brukte 240 i steden for 740 i grpa :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 240n kom først ;) også stilte den i en annen motorklasse. 240 gr.a stilte i opptil 2.1 liter med turbo \ 3 liter NA mens 740n hadde 2.3 liter og turbo, så den ble klasset opp en klasse kontra 240n. bare til info. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 camberplater til veibruk er bare tull. Hvordan foreslår du da å oppnå -1 til -1.5 grader negativ camber fremme på 740? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 ved kraftig senking ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.