Gå til innhold

Speedometer problem (el) trenger hjelp fort!!!!

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Mårnsann!

Har bytta bakaksel på faran i vinter. Ble også til at jeg satte på 12 tenners indeksring pga lettere tilgang på instrumenter.

Det som jeg da har gjort:

-Bytta bakaksel og indeksring.

-Bytta til speedometer fra 90 mod bil med 12 tenners indeksring og lh2.4. (speedometeret fungerte i den andre bilen)

Har ikke gjort noe mere enn dette, speedometeret funka før jeg begynte.

Har også målt litt her og der:

-12 pulser på en omdreining fikk jeg, dette stemmer jo.

-Har 9,5 volt inn på giveren, her skulle det vært 12 tror jeg men vet ikke om dette har noen betydning?

Bak på speedometerethuset er det også 2 pinner, disse satt det en gummi "kondom" over. Skal jeg bruke disse? Ledningen ligger der og var i bruk på gamle speedometeret mitt.

Noen som kan hjelpe med? Hadde vært evig takknemmelig.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak på speedometerethuset er det også 2 pinner, disse satt det en gummi "kondom" over. Skal jeg bruke disse? Ledningen ligger der og var i bruk på gamle speedometeret mitt.

Noen som kan hjelpe med? Hadde vært evig takknemmelig.

De 2 kontaktene som det er "kondom" over er utgang for Cruise-control signal. Så Nei, disse skal du ikke bruke...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått dritten til å funke nå, finner jeg ut i mårra tidlig når jeg skal kjøre ivei...

Det som var feilen var att jordingspunktet bak hadde dårlig kontakt, fikk i allefall liv i instrumentet nå.

Cruise control? Det satt en kabel der på bilen min når jeg fikk den, aldri vært noe cruisecontrol på den såvidt jeg vet, merkelig...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider