lostfields Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Qashqai har vært testet og sikkerheten er den høyeste noensinne målt av NCAP ifølge VG. VG Nett - Bil og motor: Euro NCAP - For safer cars | Nissan Qashqai Nissan Qashqai tidenes beste i kollisjonstest - DinSide Motor : Sikkerhet : Bil Hilsen en stolt eier av Qashqai 1.5dCi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Jau, greit hvis man er så uheldig at noen klarer å treffe akkurat de samme punktene som på Ncap, hihi.. Men kul bil da :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Grattis med flott og sikker bil da! Har sansen for de som sikrer seg og sin familie med airbags og stålbjelker, istedenfor å kjøpe lastebiler som Suburban, Excursion, Tahoe etc. (som paradoksalt nok ikke er så trygge ettersom de er høye, tunge og ikke ligger like bra på veien som vanlige personbiler). Har registrert at den Qashqai modellen har blitt veldig populær uten at jeg klarer å se direkte hva som skal være så spesielt med den. Tror nok Ncap må endre litt på skalaene når en bil klarer å oppnå nesten 37 av 37 mulige poeng. Det finnes helt sikkert mer som kan gjøres for å få bilene sikrere, så at denne bilen er helt perfekt må jeg stille meg uforstående til :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Vil nok se mer av det ganske snart, for nå bygges bilene for å klare NCAP, og da kan det gå ut over andre ting. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
racerrudy Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Qashqai har vært testet og sikkerheten er den høyeste noensinne målt av NCAP ifølge VG. VG Nett - Bil og motor: Euro NCAP - For safer cars | Nissan Qashqai Nissan Qashqai tidenes beste i kollisjonstest - DinSide Motor : Sikkerhet : Bil Hilsen en stolt eier av Qashqai 1.5dCi Hei Har du prøvd den med henger, funker det? Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CH3NO2 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Grattis med flott og sikker bil da! Har sansen for de som sikrer seg og sin familie med airbags og stålbjelker, istedenfor å kjøpe lastebiler som Suburban, Excursion, Tahoe etc. (som paradoksalt nok ikke er så trygge ettersom de er høye, tunge og ikke ligger like bra på veien som vanlige personbiler). Hei! Jeg tror ikke du vil like å finne ut "the hard way", at en Suburban er ganske så veldig mye sikrere en en risbolle fra Nissan. Den har stålbjelker, så den tåler å ligge på taket. Leste en artikkel om en mor med barn i en Suburban som veltet, og bærebjelkene var helt fine. Og selv om moderne biler har alskens duppeditter som hjelper i en kollisjon, så er det en kjent kar som heter Newton som en gang sa: For every action, there is an equal and oposite reaction." Med andre ord: Den største bilen gjør det best. Et langt panser kan også være kjekt å ha... Siter Skademeldinger: -Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut -Jeg sjønte at ulykken kunne unngås, og svingte til høyre for å forhindre dette -Hva som skjedde videre er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret utsikten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg