l3nn4r7 Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Hva kan det komme av? Bilen har ikke vært sånn hele tiden, men noen ganger når jeg skal starte bilen knegger den litt før den starter. De fleste gangene starter den med en gang. Når den starter kan den falle helt ned til 3-400 rpm slik at det virker som den skal kveles, men den gjør ikke det. Gasser jeg litt på og holder gassen litt, slipper den, så faller turtallet til rundt 8-900 og ligger der stabilt. Har også hendt at turtallet rett etter start holder seg på rundt 1500-1700 rpm en stund før den faller ned til rundt 8-900 ca. Trenger jeg nye tennplugger? :wonder: En ting til, hvordan skal en brukt tennplugg se ut? Jeg skrudde bare opp en før det begynte å regne, å den var brun-akti neders, der hvor det kommer gnist fra, så ut som rust, men er nok sikkert ikke det? Ingen olje på pluggen bortsett fra litt på selve skrufeste på pluggen. Der hvor pluggen satt fast, så man den blanke kanten. På det hvite på pluggen var det noe brunt som jeg prøvde å skrape på, men som ikke gikk bort. Ca 1 cm med noe fastbrent brunt? Litt dårlig bilde http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/tennplugg.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 her har du svaret på tennpluggen i værtfall, scroll litt ned for å se. Spark plug diagnostics Plug Diagnostics Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l3nn4r7 Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Takk for svar og for linkene! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l3nn4r7 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Har tatt noen bilder av pluggene nå. Kanskje skifte dem eller? :) Bilde1: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg1.jpg Bilde2: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg2.jpg Bilde3: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg3.jpg Bilde4: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg4.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 har ikke veldig peiling på akkurat tennplugg:) men prøv å pusse de lett med sandpapir, har også hørt at de tegnte litt med bly akkurat i åpningen, verdt et forsøk? ellers syns jeg de så litt ekle ut de pluggene ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l3nn4r7 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Takk for svar! :) Ja hvis du synes dem ser ekle ut, så synes jeg også det :p Kanskje like greit å bare bytte dem :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 de så greie ut de pluggene, men ville byttet de jeg. Mens du bytter de, skift olje, oljefilter, luft bremsene, og nye pluggledninger. Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l3nn4r7 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Takk for svar! :) Valgte å bare skifte pluggene som dere nevnte. Skiftet også olje og filter, og en ny pluggledning. Men det å lufte bremsene har jeg ingen peiling på. Skru av dekkene å føne bremseklossene? Neida....? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Badjoo skrev: de så greie ut de pluggene, men ville byttet de jeg.Mens du bytter de, skift olje, oljefilter, luft bremsene, og nye pluggledninger. Hvorfor i helvete skal du lufte bremsene? Skifte bremsevæske mener du?.. Mest tullete jeg har hørt, hvorfor lufte de hvis det ikke er luft i systemet.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 hvorfor i helvete svare slikt da? er du så tøff.. selvfølgelig mente jeg bytte bremseveske.. Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Ta å stikk i en diagnoseplugg i bilen din. Hadde akkurat samme feilen som deg, men jeg kunne også få problemer med "jaging" inn mot lyskryss osv. Etter en diagnose-time kom det opp feilmelding på innstillingene på gass-spjeldet. Fikk beskjed om at det kunne skje på disse bilene. (re: audi :P) hva som måtte gjøres kunne han ikke svare på. når jeg så leverte inn bilen sa de at de først bare ville prøve å få renset det, og jaggu gjorde det susen. Til min store lettelse :P En annen ting som kunne vært greit å sjekke er LMM'en. Hender avogtil at det kommer irr på trådene. Spess er dette en risiko om du kjører med åpent luftfilter. Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Badjoo skrev: hvorfor i helvete svare slikt da? er du så tøff..selvfølgelig mente jeg bytte bremseveske.. Just a figure of speaking. Beklager hvis du ble såret, over nett. :fatality: Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 kan være tomgangsmotoren din som er dårlig.. Kan rense den også.. Les feilkoder om du har diagnoseleser, om ikke, kan du prøve å plugge ut tomgangsmotor-kontakten feks..eller lmm'en, etc. og prøve å sjekke om det endrer seg (da kjører den standardparametre). ikke gjør det om du ikke vet hvordan du kan resette feilkoder. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 -Dette er en gammel tråd men vil bare få klarhet til evt andre som lurer i evt framtiden- Grunnen til at bilen vil bli litt "rar" tomgang (gå veldig lavt++) etter man har hatt av batteripolene (ved f.eks batteribytte eller dynamobytte eller hva det skulle være) er fordi at da vil vognstyreenheten -og giverne bli resettet. Og når dette igjen skal læres opp, tar dem tester osv å justerer seg tilbake til "normalen". Når gasspjeldet da er skittent (fullt av sot) vil giverne oppfatte dette mye hardere siden alt skal læres opp igjen, og som igjen vil skape problemer med f.eks lav tomgang! Så da kan vi slå en konklusjon at spjeldet kan være synderen siden dette blir sotet ned etterhvert som bilen går, og må da vaskes helt rent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.