Gå til innhold

l3nn4r7

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om l3nn4r7

  • Bursdag 12/17/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

l3nn4r7's Achievements

  1. Noe rart har skjedd.. Jeg og dama kjørte til Finland, tok ca 3,5-4 timer hver vei, kjørte da i 110-120km stortsett hele veien og knirkinga er nesten helt vekke! Hvordan går det da? :p Er bare glad for det altså, men var bare så rart liksom :p
  2. Noen som har vært borti dette før? Skrudde opp alt sammen, tok av viseren (den hvite), skrudde av plate som hastighetene stå på, virker som om den pinnen/stanga som målepinnen (den hvite) er fast i, kan presses litt inn og draes litt ut.. Sjekka om dette kunne gjøres på turtall måleren, der satt alt helt fast, og den lager ingen lyd. Når bilen har stått noen timer, bruker måleren en stund på å vise riktig hastighet, nesten som om den er "fryset fast". Når bilen er varm, går det helt greit, bortsett fra knirkinga da.. Hvordan kan jeg fikse den knirkinga, og problemet med at speedometeret bruker så lang tid på å reagere? Er det noen bolter bak hele instrumentpanelet som kan strammes for å skru fast målerene? Er måleren veldig følsom? Tenker på hvis jeg prøver med noe smøremiddel der, eller eventuelt bolter som skal strammes.. Takk for svar! :)
  3. Takk for svar! :) Valgte å bare skifte pluggene som dere nevnte. Skiftet også olje og filter, og en ny pluggledning. Men det å lufte bremsene har jeg ingen peiling på. Skru av dekkene å føne bremseklossene? Neida....? ;)
  4. Har sjekka reima nå, ser dette ok ut eller? Dette er på den lengste avstanden.. Bilde1: http://www.lenjen.com/photos/dynamoreim2/slakk.jpg Bilde2: http://www.lenjen.com/photos/dynamoreim2/90grader.jpg Takk for svar! :)
  5. Takk for svar! :) Ja hvis du synes dem ser ekle ut, så synes jeg også det :p Kanskje like greit å bare bytte dem :roll:
  6. Aldri mer hit and run! Dette er jo bra! Ante ikke at man kunne ringe til Statens vegvesen får å få informasjon om bileiere :p Så alle jenter som eier bil og som er ute på byen med venninner må passe på nå at fulle gutter ikke leiter dem opp osv og følger etter dem? :watchout
  7. Har tatt noen bilder av pluggene nå. Kanskje skifte dem eller? :) Bilde1: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg1.jpg Bilde2: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg2.jpg Bilde3: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg3.jpg Bilde4: http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/plugg4.jpg
  8. Takk for svar og for linkene! :)
  9. Hva kan det komme av? Bilen har ikke vært sånn hele tiden, men noen ganger når jeg skal starte bilen knegger den litt før den starter. De fleste gangene starter den med en gang. Når den starter kan den falle helt ned til 3-400 rpm slik at det virker som den skal kveles, men den gjør ikke det. Gasser jeg litt på og holder gassen litt, slipper den, så faller turtallet til rundt 8-900 og ligger der stabilt. Har også hendt at turtallet rett etter start holder seg på rundt 1500-1700 rpm en stund før den faller ned til rundt 8-900 ca. Trenger jeg nye tennplugger? :wonder: En ting til, hvordan skal en brukt tennplugg se ut? Jeg skrudde bare opp en før det begynte å regne, å den var brun-akti neders, der hvor det kommer gnist fra, så ut som rust, men er nok sikkert ikke det? Ingen olje på pluggen bortsett fra litt på selve skrufeste på pluggen. Der hvor pluggen satt fast, så man den blanke kanten. På det hvite på pluggen var det noe brunt som jeg prøvde å skrape på, men som ikke gikk bort. Ca 1 cm med noe fastbrent brunt? Litt dårlig bilde http://www.lenjen.com/photos/tennplugg/tennplugg.jpg
  10. Skiltene holdes vel bare i 6 måneder? Du må vel skaffe forsikring på den også for å få skiltene? :)
  11. Man skal det ja? Hørte noen snakket om det så :) En ting til, har fått høre at hvis man greier å vri reima (på det lengste punktet) 90 grader så er den ikke for stram. Noen som vet noe om dette? :)
  12. Takk for svar! :) Men hvis den er for stram ryker ikke vannpumpa da?
  13. Jeg måtte skifte dynamoreim på Honda Accorden min i dag. Kjørte så plutselig hørte jeg et klunk, stoppa bilen, og der var noe som så ut som et tynn gummistrikk igjen av reima!!! Det så ut som om reima hadde flytte seg ett hakk fra venstre til høyre. Resten av reima hadde havnet rundt det hjulet som driver servoen. Jeg tok av servoen, av med servo reima. Klippa og pilket vekk delene av dynamoreima. Løsna boltene som holder dynamoen på plass og tok av den siste biten av reima. Satt på ny dynamoreim og reverserte monteringen. Spørsmålene mine er: 1. Hvordan i F kunne reima bare ryke? Pga slakk? Var innom verksted og fikk skifta vannpumpe her om dagen så... 2. Hvor stram skal reima være? Leste mellom 6-9 mm under 10Kg press? Hvordan måler jeg dette? Nå er den stramma slik at jeg bare får presset litt ned på den mellom vannpumpa og dynamoen (der hvor det er kortest avstand) og reimen lager ingen knirke-/skrikelyder slik den gjorde før. Skal det mye til før den er alt for stram? Bilde 1: Slakk reim http://www.lenjen.com/photos/dynamoreim/slakk.jpg Bilde 2: Stram reim http://www.lenjen.com/photos/dynamoreim/stramm.jpg Takk for svar! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår