SteffenM2 Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Hei, rett og slett det jeg lurer på er hvordan jeg skal feste glassfiber breddingen min på bilen? Forskjermer er ikke noe problem, men er bak jeg sliter med. Jeg skal kappe ut, ikke vet jeg hvor mye, men regner litt mindere en størrelsen på breddingen. Vil helst unngå popnagler, fordi det syns jeg trekker veldig ned på hele looken til bilen. Men kan jeg evt. poppe de fast, og så sparkle over? Blir ikke dette mye sparkel, som igjen vil gi ujevnheter? Regner med at å glassfibre den fast blir vansklig, glassfiber sitter vel ikke veldig godt på stål? Kan jeg feks. lime den fast? Fått på noe veldig kraftig lim? Takk for svar. Siter Nissan 200SX Pro serie bil. 1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Du burde lime det fast ja. Med breddekit limet til seidl.. Husker ikke hvor du får kjøpt det da.. Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Hei, takk for svar! Dette holder skikkelig? Siter Nissan 200SX Pro serie bil. 1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Det er det limet seidl bruker, så det burde holde:) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoorthy Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 sikaflex, tech 7 eller wurths kleb og tett m/s funker som bare det! er dette f.eks fjallasport og artic trucks bruker. lett og få tak i er det også, stikk innom nærmeste byggevare hus så er mye gjort. Siter FIBER-ART.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Men hvis du bruker "sikaflex, tech 7 eller wurths kleb og tett m/s" blir ikke dette STIVT og vil etter tid sprekke hvis man f.eks skal sparkle igjen kanten. Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Hall'a! Jeg bruker Araldit 2015 (epoxy lim) til montering av compositt deler til metall. Matt begge overflatene godt ned og gjør godt rent før man limer. Det sitter som fan, og man får heller ikke noen fleksing i limfuga. Da er det ikke noe problem med oversparkling etterpå. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Practiq Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Men hvis du bruker "sikaflex, tech 7 eller wurths kleb og tett m/s" blir ikke dette STIVT og vil etter tid sprekke hvis man f.eks skal sparkle igjen kanten. tech7 og sikaflex blir ikke stivt såvidt jeg vet, er vel som silikon omtrent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Takker for svar. Men igjen står jeg med et lite spørsmåls tegn, fordi skjermen skal på en måte bøyes, slik at den får bredden sin. Altså, nå er den veldig flat, men når jeg skal feste den så skal jeg klemme endene sammen, som gjør at den "buler" ut på midten, dette gjør jo at skjermen vil presse seg ut, og dermed ligge i spenn, vil limet da holde? Hvordan skal jeg klare og få til at skjermen holder seg der mens limet tørker? Skru den fast, og da sparkle over etterpå? (ta ut skruene selfølgelig) Siter Nissan 200SX Pro serie bil. 1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Halla! Jaaa.. limet holder og vel så det, men ikke sikker på om selve skjermen holder i lengden. Og ja, du kan skru den fast som du nevner, eller bruke limtvinger inntil limet er herdet ut. Du får starte i en ende og så jobbe deg rundt med innliming. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Divilette 2 komp polyesterbasert lim. Holder sammen fjell. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Halla! Jaaa.. limet holder og vel så det, men ikke sikker på om selve skjermen holder i lengden. Og ja, du kan skru den fast som du nevner, eller bruke limtvinger inntil limet er herdet ut. Du får starte i en ende og så jobbe deg rundt med innliming. Takker! Hvor mye hadde du tatt for jobben? Tenkte å prøve selv først, men vis ikke det blir bra må jeg nok sette vekk jobben. Ca. pris? Siter Nissan 200SX Pro serie bil. 1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Divilette 2 komp polyesterbasert lim.Holder sammen fjell. EEEEEEEE...... Divilette er beregnet for å lime sammen kjernematriale.. Og det finnes tre forskjellige typer utav det limet.. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatic124 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Dersom skjermen står i spenn, så presser du den på plass mens du får en kammerat av det til å varme opp glassfiberen/gelcoaten med en varmluftspistol. Glassfiberen endrer da form, og vil ikke stå i spenn. Har selv gjort dette med stort hell :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Dersom skjermen står i spenn, så presser du den på plass mens du får en kammerat av det til å varme opp glassfiberen/gelcoaten med en varmluftspistol. Glassfiberen endrer da form, og vil ikke stå i spenn. Har selv gjort dette med stort hell :D AUUUUUDAAA......!! Ikke bra i det hele tatt..! Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg