Morten_A Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Skulle hatt en LITT større turbo på T5 Motor.Noen som veit hva som er bolton.eller hva noen av dere her har brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 16T, 18T, og 19T er bolt on. Du må benytte eksoshuset du allerede har på den som står i, hvis ikke, så må du bytte fremre eksos rør. Disse turboene finnes med to typer eksoshus, 2,5" rett, og 3" vinklet. Ingen av disse passer sammen med eksosrøra du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dennis02 Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Kunne også tenkt meg en større turbo. Men hvor selger de 16 18 eller 19t billigst? Og passer det rett på når man bytter eksoshuset? Jeg har 2 liter T5 men regner med det er akkurat samma opplegget der? Siter Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411 X: Volvo 240 GL X: Volvo 940 Gl senere Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Hvordan turbo sitter det på en 2,3 225hk?(T5) og som sakt,hvor få kjøpt disse turboene? Og en annen ting,er det slik at disse motorene sitter i en ramme? Bare og skru ut ramma (med motor og gir) og sette den ned i min? Turbomoteren har jo alle ledninger ferdig montert.Kun "hoved" kontakta som er dratt ut,kan jeg bare plugge den rett i min gammle kontakt? Veit at jeg må bytte styreenheten,men dette er vel ingen jobb. Min nåværende motor er en 2,5L 144hk (94mod) Og hva er anderledes fra min 144hk 850 til en 225hk T5, vist du ser bortifra motor og gir,Tenker spesielt på driv-verk,bremser osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Min bror har 16T turboer. Helt nye for 5000,- stk. (tlf: 92215749)(Det sitter 15G på 850 turbo) Vet ikke hvordan det er å bytte motor i 850, men tror det går å demontere hjelperamma og trille ut hele greia. Motorstyringen er nok ikke så enkelt, da det er helt annet system på 10V enn de øvrige motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Må bygge om ledningsmatta som kommer inn på styreenheten fra bilen. Pluss at du må strekke noen ekstra ledninger. Ellers en grei jobb. Bremser er likt på begge bilene. Drivakslingene er kraftigere på turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Må bygge om ledningsmatta som kommer inn på styreenheten fra bilen. Pluss at du må strekke noen ekstra ledninger.Ellers en grei jobb. Bremser er likt på begge bilene. Drivakslingene er kraftigere på turbo låne tråden litt:P dette med kraftigere drivaksler, gjelder dette 2.0t og italien også??? Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg