Gå til innhold

Noen som har byttet lager i bakakslingen?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal jo sette i denne berømte truetracen når jeg får den. Så skal jeg bytte de to rullelagera som sitter på diffen.

Det er todelt Timken lager, Volvo skulle ha 560,- pr stk for desse lagera. Så da bjynte jeg og ringe, det billigeste jeg kom over var 428,- pr lager. Noen som vet om noe billigere, og har nummeret på et annet merke enn Timken. SKF eller noe?

Lageret heter:

LM501349 inner del

LM501314 ytter ring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke montere sperra selv. Får en som har gjort det før til å gjøre det, så slipper jeg å kødde med det. Må nok bare bite i det sure eplet og 1000,- for begge da? Er jo keramiske lager.

når du setter i en såpass bra diff er det nok siste gangen du gjør det så hvorfor ikke investere de siste penga der??

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg er heldig og har fatter som er bilmekaniker og har bra rabatter så fikk de billig syntes jeg :) 600 kr ;)

men er du smart leverer du akselen til Henning aka Euro-96 han er flink og har god peiling ;)

han shimser og dreier.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg er heldig og har fatter som er bilmekaniker og har bra rabatter så fikk de billig syntes jeg :) 600 kr ;)

men er du smart leverer du akselen til Henning aka Euro-96 han er flink og har god peiling ;)

han shimser og dreier.

ja haha åsså bor han 50 mil unna

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler du begge diffene (total bredde og avstand fra anleggsflata til kronhjulet og endene) kan du vel gå utifra dette. Og beregne shims så du får samme målene.

Du trenger:

Stooor plateavdrager (sikkert mulig å løse det på en annen måte også).

Presse (dette kan sikkert også løses på annet vis).

Pastellfarge, engineers blue eller noe sånt for å sjekke inngrep.

Vippearmsindikator eller måleur for å sjekke tannklaringa.

Jeg har gjort det på en aksel som jeg kjører med, og det har ikke vært noe tull enda. Ikke ulyder ingenting...

Hvis en i nærheten tar 1500kr for det, så er det vel ikke værdt bryet med å få akselen helt til østfold???

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei la han fyren der oppe fikse det :)

men jeg er veldig fornøyd med Henning ;)

han dreier for 500 kr og :)

men er litt mikk makk og gjøre det selv. for som Henning sa uten det spesial verktøyet ble det aldri perfekt :)

må ha den fitte kloa eller hva han kalte det :)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider