Gå til innhold

Fra mekanisk innsprøytning til elektronisk innsprøytning

Ranger emnet

244volvo

Anbefalte innlegg

er jo mer gamp i den mekaniske spruten enn i den elektroniske!

Det stemmer ikke helt. Det er mer gamp i en b23(0)e kontra en b23(0)f, men det kommer av at e-motorene ble levert med mer aggresive kammer (a,k og h) kam, en f-motorens m-kam(?) og mer effekt-vennlige topper. Men jeg har mine tvil om at k-jet'en på e-motoren kommer i nærheten av nøyaktigheten til ett elektronisk sprut.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo mer gamp i den mekaniske spruten enn i den elektroniske![/QUOT

Ikke det folk her inne har sagt til meg. De har sagt at jeg burde bytte til elektronisk, hvis jeg skal ha 3-400 hk.

du sa jo ingenting om trimming;)...da bør du absolutt ha elektronisk ja eller helst datasprut.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sa jo ingenting om trimming;)...da bør du absolutt ha elektronisk ja eller helst datasprut.

Data sprut ja. Veit det.

Men spørsmålet mitt er: Hvor vanskelig er det å bytte fra mekanisk til elektronisk innsprøytning?

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23e bruker mye mere bensin enn B23f etter mine erfaringer. Nå har jo E-motoren 138hk vell, å er nokså hissig med noen av kammene iforhold til F-motoren! F`n er på usle 116, hvis ikke du har FX eller hva de andre heter:)

tenker nå sugemotor...

Hvis turbo så er vell Elektronisk bedre/datasprut(MS osv) bedre.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23e bruker mye mere bensin enn B23f etter mine erfaringer. Nå har jo E-motoren 138hk vell, å er nokså hissig med noen av kammene iforhold til F-motoren! F`n er på usle 116, hvis ikke du har FX eller hva de andre heter:)

tenker nå sugemotor...

Hvis turbo så er vell Elektronisk bedre/datasprut(MS osv) bedre.

Har B21ET motor da. turbo intercoler. undenrkant av 200 hk.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

underkant av 200 hk...hva du har gjort med den a?

Er vel 155 hk i en med bare turbo.

170 med turbo og intercooler. (??)

Har litt større turbo (t04 eller no. T3 eksos/T4 komp.hus), satt på mekanisk boost-controller, stilt opp trykket litt. 0,8-0,9 ca.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke noe. Bare en kompis som har bygget fra gasser(A) til Mekanisk(E) på en 75modell... En mulighet er vell å bruke det orginale innsuget, og montere muligens noen nye dyser, og koble opp datasprut(feks. megasquirt) Mange her som har erfaringer med MS:)

Men ikke jeg! Har ikke så peil på sånt

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider