Gå til innhold

Grit Guard, er det verdt pengene...

Ranger emnet


kalle 74

Anbefalte innlegg

Viss du trenger Grit Guard så er ikke jobben gjort RIKTIG!!

Viss svampen blir så bedriten at du trenger en beskytter for at dritten skal ligge i bunn av bøtta hver gang du "skyller" svampen i bøtta, så har du gjort en FEIL!

 

Før du skal svampe en bil så skal den forvaskes med avfetting i det mindste,bilen skal være så ren som mulig før du tenker på å gå løs på den fysisk med f.eks en svamp.

 

Veldig mange snakker om swirls, og hvordan forekommer dette?

ved feil vask av bil selvfølgelig.

Det eneste en svamp skal gjøre er å få finishen på bilen.

Fjerne trafikkfilmen som kan ligge igjen på bilen. Dette er en veldig tynn skitthinne som ligger på bilen og en gritt guard har ikke sjangs til å holde dette i bunn av bøtta!

 

Spar pengene, vask bilen riktig og få perfekt resultat hver gang!

 

Klarer bare ikke få denne ut av hodet så poster et lite svar :)

 

For det første så er ikke svamp noe man bør bruke på bilen, og jeg blir tris hver gang jeg ser noen bruker en svamp + halvfull 10l vaskebøtte.

 

Selv om man prewasher og avfetter bilen etter alle kunstens regler, med avfetting for både asfalt og piggdekk og bremsestøv samt trafikkfim, smuss og salt, vil det alltid ligge noe skitt igjen på bilen, det er umulig å få en bil strøken uten en grundig håndvask.

 

Jeg brukes kun ullhanske når jeg vasker bil, og jeg bruker utelukkende 2x 18liters bøtter med Grit Guard i begge bøttene. Jeg har rent skyllevann i den ene bøtten og bilshampoo i den andre.

 

Selv ikke når jeg skyller hansken i skyllevannet og dypper´n (versågod Sandmo) i såpevannet så vil man aldri kunne få en 100% ripefri vask, men det man gjør er å minimere det man kan, i stedet for å bruke en svamp, som har små porer der skitten legger seg og blir med på en heisa-tur rundt på lakken og lager vaskeriper/swirls.

 

Når jeg vasker en behandlet bil så deler jeg f.esk også opp panseret i 2, 4 eller 6 områder (alt etter størrelse) som jeg vasker om gangen for å minimere skitt som kan legge seg i ullet.

 

Er ikke helt enig med det du sier angående at det eneste svampen skal gjøre er å gi den siste finishen. Ullhansken brukes jo kun for å få bort den siste hinnen som er igjen på lakken. Det som skal gi den siste finishen er en Quick Detailer, som man bruker for å booste voksen/sealeren man har påført lakken tidligere.

 

Det posetive jeg ser med 18l bøtter er at de er endel høyere og bredere enn en 10l bøtte og når man da skyller ullhansken i det øverste sjiktet og deretter såper den inn igjen, i bøtten med såpe, så får skitt, smuss og annet forurensing mulighet til å trekke ned mellom rillene på Grit Guarden.

 

 

:)

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøpes her http://blankbil.no/ds_advanced_search_result.php?keywords=gritguard&search_in_description=1 eller her http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&zenid=306588e8941ee4cee1a51624dddca65d&keyword=gritguard

 

Dette er kun nødvending for bilpleie entuiasten... Dog, er vaskehanske et must.. Svamp bruker du til og vaske hagemøbler med.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det KUN er nødvendig for entusiasten blir vel ikke helt riktig... Er det noen som faktisk KUNNE hatt bruk for det er det jo mann i gata :)

 

Skal si meg enig i den, men for den som ikke generelt er opptatt av vask og bilpleie funger èn og to 10-kroners vaskebøtter ganske greit.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår