Gå til innhold

Skal jeg gå for Tigra?

Ranger emnet


spitfire

Anbefalte innlegg

Vel som dere sikkert skjønner av topicen lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg en Tigra.

 

Jeg har sett litt rundt omkring etter rimelige brukt biler og fantut at Tigraen både såg bra ut og hadde en pris jeg likte...

 

Jeg kjenner egentilg ikke ople i det heletatt, vi har aldri hatt d i familien og har derfor ingen erfaringer what so ever.

 

I øyeblikket ser jeg ikke på en spesifikk Tigra, jeg lurer bare på om dere som har eller har hatt denne bilen kan komme med pluss og minus med den?

 

Takk for alle svar :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er nok tigraer i Molde!! :P

 

Men det er en flott bil, uten tvil

 

Eneste av problemer jeg har hatt med bilen er:

* den bruker litt olje( sikkert bare noen pakninger)

* håndbrekk-vaieren røyk (min egen feil da.... Det var vinter å jeg kunne ikke dy meg)

 

Noe som er irriterende på tigra er at motorommet er veldig trangt... må f.eks av med frontfangeren for å bytte en lyspære (kan bytte uten å ta av fangeren om du har små hender da)

Baksetet er også veldig trangt(men man kjøper ikke bil til andre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? tror jeg bare har sett din, hvis det er den du har på bilde da, og en rød en...

 

Men synes jeg har hørt at det er en del små feil i det elektriske systemet, stemmer dette?

 

Hvor gammel og hvor lagt har din gått, med tanke på at du har hat så lite problemer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min, 2 røde(1 full stylet fra hjelset/kleive), 1 svart (fra angvika tror jeg), 1 lilla (fra eide), så har jeg sett 1 grønn og en 1 gul, men det er en stund siden....

 

Jeg har ikke hatt noe problemer med det elektriske

 

Min er en '98 modell og den har gått litt over 130 000 nå

 

Skal du kjøpe en eldre modell må du passe på rust iallefall

 

Her har jeg funnet litt rust:

i141354907_50078_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hørt at de er små..... jeg er 1.90 og har null problemer med plass på grunn av høyden min

 

Bedre å kjøpe tigra, fremfor en vectra

*Bruker mindre bensin

*Skiller seg MYE mer ut

*Går bedre (vis vectraen ikke har v6 da, men det er sjeldent!)

*Tigraen kan bruke de fleste av delene til corsa b(som er en av de største styling bilene i europa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil du har der paalbetten :)

men hva er de røde ovale greiene på sideskjørte?

 

å det med høyden, har ikke du noe problem får hvertfall ikke jeg det!

 

men er det flere jenter enn gutter som kjører/velger tigra? begynte bare å lure.. :P

 

vectra kommer jeg aldri til å velge framfor tigra, nettopp pga de grunnene paalbetten nevnete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hadde ikke noe rust problemer nei, bare de jeg nevnte tidligere, var ikke så mye :)

 

hvis du vurderer å kjøpe tigra kan du sende meg en pm, min vurderer jeg å selge , med tungt hjerte men.. kun hvis jeg får en ok pris da såklart.. er du interrisert så kan du sende meg en pm så får du bilder osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen andre biler du kunne tenkt deg da?

 

Vet ikke hvilken prisklasse du skall kjøpe bil i men det er jo mange gode biler på markedet...

 

+Opel har en stygg tildens til å ruste.

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår