Gå til innhold

Jetta Prosjekt

Ranger emnet


Abrekk

Anbefalte innlegg

Kjøpte denna Jetta'en i vår som oppussingsprosjekt for 4000K m div deler. Det viste seg og bli litt mere omfattende enn det som var meninga, menmen...

 

Bilen er iallefall 86 mod. RS BLÅ =/

 

jetta1.jpg[/img]

Et gammelt bilde av hvordan den så ut før jeg kjøpte den.

 

 

Planene for denna bilen er:

-Servo

-Ta all rusta.(Noen hull i gulvet)

-Lakk(Usikker på farge,IALLEFALL IKKE DEN SOM ER!)

-senkesett 60/40.

-Motor blir 8v 1,8 med elekt. innsprøytning.

-Bytte bremser rundt om hele.

-bytte hjullager bak.

-90 fangere.

-felger

-Bytte div. foringer og deler i forstillinga.

-Sote ruter,bytte lister/pakninger rundt rutene.

-Var på Naf test med Jetta'en og lista over ting som måtte gjøres var på lengde med en Norsk-eksamen fra ungdomsskolen. =/

-Innvendig skal det gjøres endel men det taes til slutt.

 

-Det er sikkert mye mer jeg ikke kommer på nå...

 

Kom gjærne med forslag og ideer hva jeg kan gjøre med den =)

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En update på hva jeg har fått gjort så langt iallefall:

 

Ribba den for det meste innvendig og i motorrom.

jetta2.jpg

 

Men en ting jeg sliter med er å få av den J###A bolten på bilde.(styrestag/stang:P )

 

jetta3.jpg

 

 

Noen som har et triks på lur? Den vil liksom ikke opp...

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var nok det som skulle till ;)

 

Blir vel bytting av clutch og få motoren på plass som står på gjørelista i løpet av mandagen..

 

Noen som har et bra tips til et enkelt og greit(billig) sveiseapparat som funker til rustsveising?

 

mats =)

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du på dei små skruane som er på svinghjulet. er vel ca 7-8 stk. har du ein fastnøkkel 10mm som er 12kantet så får du desse av.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, fått gjort ganske mye med den nå, tatt en solid haug av rust, fortsatt noe igjen men det kan taes etter lakkering som blir om ei uke ca pga jobbing. Er så si klar for lakk nå. Motoren blir satt inn en av dagene, mangler bare et par motorfester og styreledd-stag-et som går fra tannstanga opp gjennom torpedoveggen. (trenger en kortere versjon) Skrik ut om noen har ekstra :P Bilen blir mørkerød fra panseret til halve framdørene og svart derfra og bak... Mobilen er defekt og har ikke lader til cameraet mitt :P Blir vel noen bilder snart. Leiter også etter et par greie 16'' borbet felger som ska lakkas hvite. Eller noen bredda stålfelger?

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår