Abrekk Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Kjøpte denna Jetta'en i vår som oppussingsprosjekt for 4000K m div deler. Det viste seg og bli litt mere omfattende enn det som var meninga, menmen... Bilen er iallefall 86 mod. RS BLÅ =/ [/img] Et gammelt bilde av hvordan den så ut før jeg kjøpte den. Planene for denna bilen er: -Servo -Ta all rusta.(Noen hull i gulvet) -Lakk(Usikker på farge,IALLEFALL IKKE DEN SOM ER!) -senkesett 60/40. -Motor blir 8v 1,8 med elekt. innsprøytning. -Bytte bremser rundt om hele. -bytte hjullager bak. -90 fangere. -felger -Bytte div. foringer og deler i forstillinga. -Sote ruter,bytte lister/pakninger rundt rutene. -Var på Naf test med Jetta'en og lista over ting som måtte gjøres var på lengde med en Norsk-eksamen fra ungdomsskolen. =/ -Innvendig skal det gjøres endel men det taes til slutt. -Det er sikkert mye mer jeg ikke kommer på nå... Kom gjærne med forslag og ideer hva jeg kan gjøre med den =) Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 En update på hva jeg har fått gjort så langt iallefall: Ribba den for det meste innvendig og i motorrom. Men en ting jeg sliter med er å få av den J###A bolten på bilde.(styrestag/stang:P ) Noen som har et triks på lur? Den vil liksom ikke opp... Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TripleBoy Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 ytre endeledd heter det, og brekkjern/spett funker! Siter TripleBoy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 hehe okki ;) Ikke helt Pro' på alt av navn åsånn :P Fikk det iallefall av i dag, fy faen som det satt! Da var servo-tannstanga også på, etter mye knot. Neste nå blir å få inn motor =) Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 du kan og bruke ein brytegaffel som dei har på biltema. funker fint:) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 klakk til den med slegge på siden av metallet der bolten går igjennom. løsner den ikke da, så finner du større slegge. Jo større slegge, dess mindre problem Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Jepp, var nok det som skulle till ;) Blir vel bytting av clutch og få motoren på plass som står på gjørelista i løpet av mandagen.. Noen som har et bra tips til et enkelt og greit(billig) sveiseapparat som funker til rustsveising? mats =) Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Motoren som ska inn... Blei ikke ferdig med å bytte clutch pga de rare skrue-huene som må av for å bytte.. Liten respons her, hyggli med noen ideer og innspill.. Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 tenker du på dei små skruane som er på svinghjulet. er vel ca 7-8 stk. har du ein fastnøkkel 10mm som er 12kantet så får du desse av. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Jess, de jeg tenkte på, var faktisk 9 av de om jeg ikke telte helt feil ;) Får vel poppe en tur innom biltema på vei fra norsk-eksamen imorra... Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Ja, fått gjort ganske mye med den nå, tatt en solid haug av rust, fortsatt noe igjen men det kan taes etter lakkering som blir om ei uke ca pga jobbing. Er så si klar for lakk nå. Motoren blir satt inn en av dagene, mangler bare et par motorfester og styreledd-stag-et som går fra tannstanga opp gjennom torpedoveggen. (trenger en kortere versjon) Skrik ut om noen har ekstra :P Bilen blir mørkerød fra panseret til halve framdørene og svart derfra og bak... Mobilen er defekt og har ikke lader til cameraet mitt :P Blir vel noen bilder snart. Leiter også etter et par greie 16'' borbet felger som ska lakkas hvite. Eller noen bredda stålfelger? Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Fikk ordna meg endel deler fra lier bilopphugging, hyggeli folk.. Motor på plass i løpet av dagen? Sovi 3 timer på 2-3 døgn nå.. Nattevakt er kjipt.. Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jetta85 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Dette blir bra ! :) Siter Volkswagen - das Auto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Njea, får nå se.. bilen står på vinterlagring nå... ska kvitte meg med mazda'en pga en mk2 golf 90 mod. bruksbil/blivende delebil jeg har kjøpt.. er eu godkjent fram april ca. får se... Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 skal du kvitte deg med rs fronten? har 90 fanger visst du vil bytte.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg