Vincent Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Har en S4 motor. Vurd. å bytte til 10V Turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 vet om en ur quattro motor, han er sikkert interessert i å bytte. er en 87 modell. hvis intr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Vincent Har en S4 motor. Vurd. å bytte til 10V Turbo. Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor vil du bytte disse motorene? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vincent Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Hersker Hans Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor vil du bytte disse motorene? Jeg er uerfaren med dette. Har som sagt en 90 mod. 90/Q. Har kjøpt en S4 motor, men har problemer med å få klarhet i hvordan jeg skal løse ledningsnettet på en grei måte. Mange mener det er veldig komplisert å løse det med originalt ledingsnett. Vurderte derfor å bruke data-sprut, men dette blir ganske dyrt. Har tilgang på et S4 ledningsnett. Jeg har også blitt fortalt at det er mye enklere med UR motor og bilens eksisterende ledningsnett. Har du gode ideer eller forslag, vil jeg bli veldig happy. Derfor ideen om å bytte motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vincent Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by coupe quattro vet om en ur quattro motor, han er sikkert interessert i å bytte. er en 87 modell. hvis intr. Ja dette kan være int. Tilstand på motoren? Motorkode? etc. Kan jeg bruke bilens eksist. ledningsnett? Hvordan kan et evnt. bytte ordnes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ODD Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Skal du kjøre datasprut kan du jo like godt bruke S4-motoren. Er nok enklere å få i ein 10V Turbo ja. Men Spørsmålet er jo kva effekt du er ute etter til slutt. Kan jo fort bli dyrt med 10Vmotor dersom du skal ha litt hester. Orginalspruten holder ikkje til noko særleg over 200hk. Altså MÅ du ha datasprut... Enklere å få hester i 20V liksom. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vincent Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by ODD Skal du kjøre datasprut kan du jo like godt bruke S4-motoren. Er nok enklere å få i ein 10V Turbo ja. Men Spørsmålet er jo kva effekt du er ute etter til slutt. Kan jo fort bli dyrt med 10Vmotor dersom du skal ha litt hester. Orginalspruten holder ikkje til noko særleg over 200hk. Altså MÅ du ha datasprut... Enklere å få hester i 20V liksom. Jeg skjønner det, men det hele er et tids- og kostnadsspørsmål for meg. I utgangspunktet er poenget å få en sprekere bil. Dette er en bil jeg bruker til daglig, så denne konverteringen bør gjøres på enklest mulig måte, så bilen kommer rask på veien igjen. Er det enklere og billigere med UR motor, så får jeg heller "vokse" med den. (data-sprut etc. senere.) Hyggelig at du viser interresse, men jeg er fortsatt like "dum" vedr. bruk av ledningsnett osv. Kan det som sitter i bilen benyttes, eller er jeg avhengig av det som tilhører motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ODD Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Du må ha store deler av det ledningsnettet frå S4'en som har med motorstyring å gjere. Hjerne, Tenningsmoduler høydemåler osv. Har du dette burde det jo gå greit å kople det. Men litt arbeid er det nok. Mange som har sett S4motorer i sånne biler før. Alt går med litt innsats... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vincent Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by ODD Du må ha store deler av det ledningsnettet frå S4'en som har med motorstyring å gjere. Hjerne, Tenningsmoduler høydemåler osv. Har du dette burde det jo gå greit å kople det. Men litt arbeid er det nok. Mange som har sett S4motorer i sånne biler før. Alt går med litt innsats... Det vet jeg. Hva med UR motoren. Er det enklere med ledningsnettet på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ODD Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Denne har vell mekanisk sprut, så det er litt mindre 'mikk' for å få ting til å passe. Men litt klipping i kabler blir det nok fort alikevell. Må nok truleg ha større bensinpumpe også. (Det slipper du med 20Vën);) Har ikkje peiling på 10V Turboen. Har aldri tatt i ein... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vincent Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by ODD Denne har vell mekanisk sprut, så det er litt mindre 'mikk' for å få ting til å passe. Men litt klipping i kabler blir det nok fort alikevell. Må nok truleg ha større bensinpumpe også. (Det slipper du med 20Vën);) Har ikkje peiling på 10V Turboen. Har aldri tatt i ein... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Hør med Jonus på be-4-you forumet, har litt peiling på diverse Audi ting... ;) Er ikke sikker på om han er inne her.... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q89s4 Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Har en 90 quattro med s4 motor selv, har koblet både urquattro og s4, du trenger storedeler av ledningsnettet til motorene samme hvilket alternativ du velger siden ur motoren har ke-jetronic (del mekanisk, del el). Har du tilgang til ledningsnettet til s4 motoren er det relativt enkelt å montere, det er en fordel med koblingskjema. Det er like greit å legge opp med ny sikringsboks og seperat el-anlegg, av orginal elnettet kan du bruke: Innslag starter, dynamo, tempovervåkning, oljetrykk\temp Til slutt 20v motoren er helt i en annen klasse en 10v, både når det gjelder effekt, dreimoment, driftsikkerhet. Den er også relativt billig å trimme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vincent Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by q89s4 Har en 90 quattro med s4 motor selv, har koblet både urquattro og s4, du trenger storedeler av ledningsnettet til motorene samme hvilket alternativ du velger siden ur motoren har ke-jetronic (del mekanisk, del el). Har du tilgang til ledningsnettet til s4 motoren er det relativt enkelt å montere, det er en fordel med koblingskjema. Det er like greit å legge opp med ny sikringsboks og seperat el-anlegg, av orginal elnettet kan du bruke: Innslag starter, dynamo, tempovervåkning, oljetrykk\temp Til slutt 20v motoren er helt i en annen klasse en 10v, både når det gjelder effekt, dreimoment, driftsikkerhet. Den er også relativt billig å trimme Takk for tips. Er bilen din godkjent? Vet du hva som må til for å få en sånn ombygging godkj.? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q89s4 Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Bilen er ikke godkjent hos biltilsynet og det blir den sansyligvis ikke heller. Gikk derimot lett gjennom eu kontroll Hvordan få noe slik godkjent, når du får svar på det ring meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.