Quattro73 Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 hvilken 5W- 50 anbefaler du? har litt samme prob. på min bil. 7A.er kun når den er kald. Jeg bruker selv Mobil 1 5W-50 og er meget fornøyd :) Om du synes den er for dyr så kan du prøve Biltema sin 5W50, men tviler på at denne er like god... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvedt Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Castrol? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Castrol? Castrol kan være bra den, men ikke bruk racingoljer til normal kjøring (TWS 10W-60)! I tillegg er det Castrol-oljen som har fått skylden for at VW og Audi sliter med oljeforbruk, da oljen gjør at ventiltetningene tørker opp. Magnatec 5W-40 er gjerne brukbar, ikke GTX. Møller bruker mye Shell. Denne har jeg prøvd (5W-40) og kuttet fort ut igjen . Virker som at oljen suger opp alt som heter fuktighet og legger dette igjen som emulsjon i alle de øvre delene av motoren. Derfor, styr unna denne. Bl.a. MECA selger Mobil 1. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg